Force India vylepšuje svou továrnu

Tým Force India má za sebou svou nejúspěšnější sezónu ve formuli 1. Nyní se rozhodl vytvořit plány pro to, aby mohl celý tým fungovat pod jednou střechou.
Force India vylepšuje svou továrnu

Tým v loňské sezóně obhájil své čtvrté místo v konečném hodnocení Poháru konstruktérů, když se mu podařilo získat rekordních 187 bodů. Podle technického ředitele Andrewa Greena týmu pomohly investice v roce 2017 zlepšit vývoj a rozvíjet znalosti o vozu.

Vzhledem ke snaze týmu navázat na své úspěchy a udělat další krok Force India chce, aby se veškeré operace týmu prováděly pod jednou střechou, a proto se rozhodla rozšířit svou továrnu v Silvestonu.

„Velmi pomůže, když budou všichni pod jednou střechou, teď jsme rozděleni v poměru 75:25,“ řekl pro Motorsport.com provozní ředitel týmu Otmar Szafnauer. „Do dvou nebo tří let snad budeme mít všechny pod jednou střechou.“

Force India v roce 2015 začala používat větrný tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Podle Szafnauera Force India pracuje s německou skupinou na zlepšení tohoto zařízení, stejně jako na možnostech zvýšení výrobních kapacit a účinnosti CFD (studie obtoku vzduchu kolem vozu, pozn. redakce).

„Větší výrobní kapacita pomůže, stejně jako efektivita větrného tunelu a CFD. Jsou to ještě velké kroky, které musíme udělat, abychom se buď posunuli o další krok vpřed nebo zůstali tam, kde jsme.“

„Některé z těchto věcí se teď dějí, jiné budou zavedeny v krátkodobém horizontu, zatímco další ve střednědobém horizontu. Pracujeme s nimi (Toyotou), abychom zefektivnili jejich větrný tunel. K některým změnám již došlo.“

Pro Force Indii je přitom zisk čtvrtého místa v Poháru konstruktérů velmi důležitý zejména vzhledem k finančním bonusům, které za umístění tým dostal.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Po nabídce od Ferrari jsem nemohl ani spát, vzpomíná Newey

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“