Force India vyčkává s modernizací zázemí na znění nových pravidel

Spolumajitel Force Indie Vidžaj Mallya deklaruje připravenost investovat do rozvoje týmu, ale nejdřív chce vědět, kde to bude mít největší smysl.
Force India vyčkává s modernizací zázemí na znění nových pravidel

Force India vznikla na základech týmu Jordan, z jehož éry také pochází aerodynamický tunel. Ten by proto potřeboval modernizaci, aby mohl pracovat s 60procentními modely, ale Mallya s touto investicí váhá.

"Víme, že musíme investovat kapitál, hlavně na straně aerodynamiky, ale čekáme, až budou jasná pravidla," řekl pro Autosport. "Pokud dojde k omezení času v aerodynamickém tunelu, nemá smysl, abychom instalovali nový špičkový aerodynamický tunel a navyšovali kapacitu tam, kde nebude využita."

"V takovém případě bychom mohli aerodynamický tunel s někým sdílet. Pokud budeme mít přístup do modernějšího tunelu, věřím, že výkonnost tohoto týmu poskočí exponenciálně, jelikož se jedná o jeden z našich dnešních handicapů."

Force Indii se daří relativně dobře i se současným vybavením, za což podle Mallyi patří týmu velké uznání.

"Jsem velmi hrdý na to, že dosahujeme takových výkonů na okruzích s aerodynamickým tunelem, který máme," uvedl. "Kluci dělají pozoruhodnou práci. Tohle je historický tunel z dob Eddieho Jordana."

"Jsme hodně hrdí na tyto malé kroky vpřed. Týmy designu a techniky dělají brilantní práci, ale já jim musím dát nástroje na ten poslední krok. To je to, co dělí velké týmy od menších."

Kromě aerodynamického tunelu chce Mallya také rozšířit továrnu v Silverstonu. "Hledáme nějaké přilehlé pozemky u továrny, abychom zajistili budoucí rozšíření. Lepší místo nenajdete," uzavřel.

Další článek: Jak se tvarově měnily monoposty F1 v posledních dvaceti letech

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)