Force India se znovuzaložením vyhnula obří pokutě

Force India je už nějaký ten pátek oficiálně novým týmem Racing Point Force India. Musela kvůli tomu v Poháru konstruktérů začít od nuly, ale v Singapuru poznala i jednu nemalou výhodu svého znovuzrození.
Force India se znovuzaložením vyhnula obří pokutě

Ve třetím tréninku došlo k relativně malému incidentu, který ale mohl mít pro Force Indii obrovské důsledky.

Esteban Ocon se zastavil na boxovém stání a poté „pálil gumy“. Na místě nechal poměrně dost ze svých pneumatik. Byl to samozřejmě úmysl. Týmy si tímto způsobem zvyšují grip na boxovém stání, což pak jezdci umožňuje při zastávce v boxech lepší odpich.

Force India ale situaci nezvládla a Ocona vypustila přímo do cesty Kevinu Magnussenovi.

Stewardi za to dali týmu za nebezpečné vypuštění a porušení článku 28.13 a) Sportovních pravidel pokutu 5 tisíc euro. Není to určitě příjemné, ale mohlo to být daleko horší. 

Ve Francii totiž Force India ve druhém tréninku vyslala Péreze na trať s uvolněným kolem. Jednalo se o úplně jiný incident, ale podle pravidel opět o nebezpečné vypuštění – jen ne podle článku 28.13 a) ale 28.13 b).

Také tehdy dostala Force India pokutu 5 tisíc euro, ale kromě toho také podmínečně tučnou pokutu ve výši 85 tisíc euro s ročním odkladem. Pro tým to bylo totiž už třetí nebezpečné vypuštění za poslední dva roky a druhé v sezóně.

V Singapuru došlo opět k porušení článku 28.13, takže Force India by měla dostat pokutu ve výši 90 tisíc euro. FIA ale pokutu neudělila. Chyby se sice dopustili stejní lidé, ale formálně je Force India novým týmem s čistým štítem.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (8) Další článek: I v rámci nových pravidel F1 zřejmě budou mít jezdci k dispozici systém DRS
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.