Force India se potřebuje ubránit Sauberu, jde o 200 miliónů

Dřív chtěla Force India udržet páté místo před McLarenem, teď je o příčku níž a začíná mít strach ze sedmého Sauberu.
Force India se potřebuje ubránit Sauberu, jde o 200 miliónů

Zatímco v prvních osmi závodech získali Indové 59 bodů, v posledních sedmi Grand Prix to byly body jen tři. A to je velký problém.

"Potíž je, že pořád ztrácíme rychlostně vůči tomu, jak jsme na tom byli dřív," řekl zástupce šéfa týmu Bob Fernley pro Press Association Spot. "To otevírá dveře Sauberu, který měl několik velmi silných závodů. My se teď ohlížíme dozadu."

"Vím, že si všichni myslí, že je to jednoduché, ale jakmile začnete mít výsledky, naberete významnou setrvačnost."

Pozice v šampionátu konstruktérů je samozřejmě klíčová z pohledu financí. Každý posun znamená nezanedbatelnou změnu.

"Většina rozdílů (mezi pozicemi) je 3,5 až 4 milióny liber (105 až 120 miliónů korun). Ale bohužel rozdíl mezi šestým a sedmým místem je spíš 6 až 7 miliónů liber (180 až 210 miliónů korun)," vysvětloval Fernley. "Takže je to velká rána, kterou nechceme chytit."

Stejným způsobem touží po šesté pozici Sauber. "Je to dost velký rozdíl," uznala šéfka stáje Monisha Kaltenbornová. "Na šesté příčce opravdu pocítíte rozdíl a samozřejmě dál na vyšších místech."

"Nám by to hodně pomohlo a celkově by to ukázalo, že jsme zpět, protože se o nás psalo tolik negativních věcí. Ale my se musíme soustředit závod po závodě, protože loni jsme v jistou chvíli byli pět bodů od pátého místa a nedokázali jsme to."

"Je to proto, že týmy jsou si v oblasti, do které míříme, velmi blízko, takže jeden nebo dva hodně nevydařené závody, a můžete být tam, kde jste byli. Na tyto změny stačí málo."

Další článek: Red Bull nehodlá pustit Prodromoua k McLarenu předčasně

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)