Při kontrole předních křídel vozů 01 (Vettel) a 03 (Ricciardo) bylo zjištěno, že klapky předního křídla byly navrženy tak, aby se prohnuly pod aerodynamickým zatížením, stojí v oficiálním zápise delegáta FIA.
Red Bull byl za porušení článku 3.15 Technických pravidel vyloučen z kvalifikace, ale Force India si myslí, že to byl až příliš mírný trest.
Technický šéf Force Indie si nebere servítky. „Kdyby se to stalo nám, byli bychom vyloučení stejně, jako se to stalo týmu BAR v roce 2005 kvůli palivové nádrži,“ říká Andy Green. BAR byl tehdy vyloučen ze závodu v San Marinu a dostal navíc stopku pro další dva závody.
„Ale Red Bull musel startovat pouze z boxové uličky. Za nelegální křídlo byl mírnější trest, než jaký dostal Romain Grosjean po výměně motoru,“ dodává Green. Připomeňme, že Grosjean nakonec startoval poslední a musel na začátku závodu ještě absolvovat průjezd boxy. To vše za to, že nasadil dvě šesté části pohonné jednotky.
Red Bull se během Abú Dhabí vymlouval, dokonce obvinil Williams, že má také ohebné křídlo. Nyní si ale sype popel na hlavu. „Byla to hloupá chyba z naší strany,“ řekl Helmut Marko pro Motorsport.com. „Řekl bych, že to byl naivní výklad pravidel. Mysleli jsme si, že to je v rámci pravidel.“