Force India prohrála soud s Aerolabem a musí splatit dluh

Dlouhodobý spor mezi Force Indií, Caterhamem a Aerolabem o zneužití duševního vlastnictví je zřejmě definitivně u konce, soud dal za pravdu týmu Tonyho Fernandese.
Force India prohrála soud s Aerolabem a musí splatit dluh

Tato kauza začala v roce 2009, když se společnost Aerolab rozešla s Force Indií. Udělala to proto, že jí indický tým neplatil za služby ve vývoji vozu. S Aerolabem pak navázala spolupráci stáj Caterham (tehdy pod názvem Lotus Racing), pro niž začal pracovat po odchodu z Force Indie Mike Gascoyne.

Force India poté obvinila Aerolab, Caterham a Mika Gascoyna, že při vývoji vozu T127 využili její duševní vlastnictví, a žádala odškodné. Soud, mezi jehož technickými konzultanty byl i bývalý technický ředitel Ligieru Frank Dernie, ale dospěl k závěru, že T127 nebyl postaven na základě dat Force Indie a že k žádnému systematickému kopírování dat nedošlo.

Konstatoval ale, že si technici Aerolabu usnadnili práci zkopírováním některých základních počítačových souborů Force Indie, což ocenil jako menší porušení práv duševního vlastnictví a vyměřil za to indickému týmu odškodnění 25 tisíc eur.

Soud ovšem také uznal, že Force India pořád dluží Aerolabu za odvedenou práci do roku 2009, a uložil jí zaplatit 850 tisíc eur. Bilance soudního rozhodnutí je tak pro tým Vidžaje Mallyi velmi negativní.

"Vždy jsem říkal, že tento případ otevřela Force India jen kvůli tomu, aby oddálila platbu za provedenou práci," komentoval šéf Aerolabu Jean-Claude Migeot.

Force India se však domnívá, že jí soud dal za pravdu a požádala FIA, aby verdikt prozkoumala. Zřejmě bude chtít pro Caterham sankce.

Další článek: Co jste možná nevěděli o Sebastianu Vettelovi

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00