Force India prezentovala VJM04

Jako poslední ze všech stájí ukázala Force India svůj letošní monopost. Do VJM04 usednou závodní piloti Adrian Sutil a Paul di Resta.
Force India prezentovala VJM04

VJM04 je už třetí vůz indického týmu, který je vybavený technologiemi od McLarenu. Partneři z Wokingu dodávají převodovku a hydrauliku, zatímco motor a KERS pochází od Mercedesu.

"Nejzřetelnější změnou je, že jsme přešli z konvenčního přívodu vzduchu pro motor na ´žiletku´," vysvětloval technický ředitel Andy Green. "Trochu se tím zlepšilo sestavení vozu ve srovnání s konvenčním řešením. Kryt motoru je jiný v souladu se zrušením F-průduchu. Ale hodně rozdílů je pod ´kůží´, lidé si jich nemusí všimnout."

Jako všechny týmy řešila i Force India především přítlak, který ztratila zákazem dvojitých difuzorů. "Věříme, že jsme získali zpět velké množství aerodynamického přítlaku," hodnotil Green. "Ještě nám něco schází, ale pořád jsme ve fázi změny, protože chvíli trvá, než v aerodynamice přejdete z jedné pozice na druhou. Novinkou je nastavitelné křídlo, budeme se snažit ho využít na maximum."

Green dodal, že před prvním závodem v Bahrajnu tým nasadí jeden velký balík úprav, týkat se bude i výfuků. Vývojový plán pro letošní rok je podle něj nejambicióznější, jaký kdy tým měl. Jako největší slabinu loňského roku řešila Force India výkonnost na tratích s vysokým přítlakem a věří, že v této oblasti významně pokročila. Celkově věnuje aerodynamice víc zdrojů než v minulosti.

S VJM04 budou jezdit dvě posily a jedna silverstonská stálice. Adrian Sutil je jediným jezdcem týmu, který ho zná dobře. Loni s Force Indií obsadil 11. místo v poháru jezdců a letos chce pochopitelně víc. "Loni mi mezi jezdci těsně utekla top 10, takže doufám, že se do ní letos dostanu," řekl. "Tým dosáhl v uplynulých dvou letech působivého pokroku a to, co jsem viděl v továrně a aerodynamickém tunelu v minulých týdnech, naznačuje, že v tomto trendu budeme letos pokračovat. Potřebujeme pravidelně bodovat a občas bojovat o stupně vítězů. Věřím, že to dokážeme."

Vedle Sutila letos debutuje ve formuli 1 Paul di Resta, jenž nahradil Vitantonia Liuzziho. Skotský pilot má zkušenosti z pátečních tréninků a testů. "Nechci si určovat přesné cíle, protože do hry vstupuje mnoho faktorů," řekl k letošní sezóně. "Chci mít pozitivní přístup, dojíždět do cíle, být konzistentní a výrazně přispět k celkovému výkonu týmu. V poháru konstruktérů máme vysoké cíle a já vím, že v tom musím sehrát svoji roli." Tým Vidžaje Mallyi by letos rád obsadil páté místo.

Záložním jezdcem Force Indie pro letošní rok je Nico Hülkenberg.

FOTOGALERIE

 

Diskuze (167) Další článek: Většinu akcií Williamsu dá na burzu Patrick Head
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10