Force India představila VJM03

Stáj Force India představila svůj letošní monopost VJM03, jenž je zřejmou evolucí svého předchůdce. Druhou sezónu v řadě bude indický vůz pohánět motor Mercedes.

"Naším cílem je pokračovat na stejné cestě zlepšování výkonnosti jako na konci roku 2009," řekl šéf a majitel týmu Vidžaj Mallya. "Nemyslím, že jsem přehnaně hrdý, když řeknu, že rok 2009 pro nás byl výjimečný. Statistiky hovoří za vše: jedno pódium, jedna pole position, jedno nejrychlejší kolo, pět startů z první desítky a 13 bodů."

"Ze svých zkušeností jsme se poučili a stal se z nás lepší tým: houževnatý, vynalézavý a teď znovu povstaneme. Doufám, že v roce 2010 budeme v tomto pokroku pokračovat. Zatím máme jedno umístění na stupních vítězů, ale doufám, že příští rok touto dobou budu hovořit o větším počtu bodů a pódií. Věřím, že to dokážeme, proč nemířit vysoko?"

Šéfdesignér Force Indie Mark Smith potvrdil, že se tým vydal cestou evoluce. Jednou z největších výzev byla integrace větší palivové nádrže. "Jde o kompromis, vůz může být delší nebo širší, nebo kombinací obojího, jak jsme to udělali my," vysvětlil. "To samozřejmě ovlivnilo mechanická řešení a také aerodynamiku, hlavně v oblasti difuzoru a karoserie."

"I přes zákaz dvojitých difuzorů v roce 2011 uznáváme, že se v této oblasti musíme v roce 2010 maximálně snažit, protože musíme splnit určité cíle a dvojitý difuzor je klíčovou vývojovou oblastí vozu."

Loňský vůz VJM02 vynikal na tratích s nižším přítlakem, jako je Spa nebo Monza, ale Smith je přesvědčený, že letošnímu monopostu budou vyhovovat všechny okruhy.

Kontinuitě se tým těší také v oblasti závodních jezdců. "Sezóna 2010 je opravdu důležitá a my věříme, že se nám bude dařit," řekl Adrian Sutil. "V tomto roce bude důležitá konzistence od prvního závodu. Chtěl bych od Bahrajnu bojovat ve středu pole a být konkurenceschopný."

Po delší přestávce čeká kompletní sezóna formule 1 Vitantonia Liuzziho. "Po roce a půl v roli testovacího jezdce se cítím skutečně připravený, fyzicky i mentálně, na celou závodní sezónu," uvedl Ital. "Mým cílem je být co nejsilnější, nejkonzistentnější a poskytovat týmu dobrou zpětnou vazbu, abych mu pomáhal se zlepšovat. Klíčové samozřejmě bude bodovat co nejčastěji a nikdy nevíte, možná získáme i něco víc, pokud všechno vyjde."

Na trať vyjede VJM03 poprvé ve středu v Jerezu spolu s vozy ostatních týmů. První dva dny bude testovat Liuzzi, poté ho vystřídá Sutil. Náhradní jezdec Paul di Resta si vůz vyzkouší 17. února v Jerezu.

Fotogalerii VJM03 si můžete prohlédnout ZDE.

 

Další článek: Zákaz tankování v závodech uškodí malým týmům, říká Buemi

21:05 | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
18:20 | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.
8. května | Ferrari a celá F1 si dnes připomínají smrt Gillese Villeneuva, který před 39 lety boural v kvalifikaci v Zolderu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink Bottas (1:18.504)
2. trénink Hamilton (1:18.170)
Sobota 8. května 2021
3. trénink Verstappen (1:17.835)
Kvalifikace Hamilton (1:16.741)
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00