Force India obětovala Q3, aby se vyhnula startu na hyperměkké sadě

Sergio Pérez z Force Indie přiznal, že tým se rozhodl obětovat postup do třetí části kvalifikace, aby jeho jezdci nemuseli do Velké ceny Mexika startovat na hyperměkké směsi pneumatik.
Force India obětovala Q3, aby se vyhnula startu na hyperměkké sadě

Podle pravidel musí jezdci, kteří se kvalifikují do třetí části kvalifikace, kam postupuje deset pilotů, do závodu startovat na směsi pneumatik, na které zajeli své nejrychlejší kolo v Q2.

Hyperměkká směs se v pátečních trénincích ukázala jako pneumatika s velkým stupněm opotřebení. Force India proto v Q2 použila jen superměkkou a ultraměkkou sadu pneumatik a její jezdci nepostoupili do Q3. Esteban Ocon obsadil jedenácté a Pérez třinácté místo.

„Měli jsme rychlost na to postoupit do Q3 na hyperměkké směsi pneumatik, ale podle nás nemělo cenu riskovat start na těchto pneumatikách. Věděli jsme, že bude těžké dostat se do nejlepší desítky na ultraměkkých, ale startovat na tvrdší směsi by nám zítra mělo dát výhodu. Jednoduše jsme dali přednost lepší strategii před pozicí na startu,“ řekl Pérez.

„Lituji jen toho, že Fernando (Alonso) je přede mnou. V poslední části mého kola v Q2 mi chyběla přilnavost a on se dokázal dostat přede mě na hyperměkkých. Věříme, že naše strategie je správná a v závodě se můžeme posunout vpřed,“ dodal domácí pilot.

Také jeho týmový kolega Ocon věří, že se tým se svou strategií rozhodl správně.

„Do kvalifikace jsme šli s vědomím, že opravdu nechceme startovat na hyperměkké sadě pneumatik, proto jsme v Q2 jeli na tvrdší (ultraměkké) směsi. Být jedenáctý znamená, že si mohu zvolit pneumatiky pro start závodu a můžeme více pracovat s naší strategií. Doufám, že náš přístup ke kvalifikaci se nám zítra vrátí. Kdybychom použili hyperměkké, mohli jsme být výš na roštu, jsem ale rád, jak jsme přistoupili k této kvalifikaci,“ poznamenal Ocon.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (10) Další článek: Red Bull si jede v Mexiku vlastní ligu, připouští Hamilton
16:32 | Russellovi není dobře. Zrušil rozhovory pro média, ale zítra by měl v prvním tréninku sedět ve voze.
11:04 | Ferrari by mělo do testů ve Španělsku nasadit Fuoca a Leclerca.
10:22 | Oba vozy Alfy Romeo by měly nasadit novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Giovinazziho čeká penalizace 10 míst.
10:21 | Williams uzavřel partnerství s novinami Financial Times

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10