Force India nechce válku výrobců motorů

V oblasti pohonných jednotek se v poslední době dějí velké věci. Lotus přechází od Renaultu k Mercedesu, McLaren k Hondě, z Red Bullu se stává tovární tým Renaultu a padokem znějí vášnivé diskuse o vývoji během sezóny.
Force India nechce válku výrobců motorů

Ferrari a Red Bull stále prosazují změnu, která by umožňovala vývoj pohonných jednotek (aktuální specifikace) i v průběhu roku. Není to prý snahou dohnat Mercedes ale má to být především dobré pro sport.

Mercedes a jeho zákazníci jsou ale proti. Pokud by měla změna platit od příštího roku, museli by se na ni dohodnout všechny týmy. V Singapuru se měla dohodnout minimálně Strategická skupina, během GP Ruska ale Mercedes z dohody vycouval.

Wolff chce do Maranella kvůli rozmrazení vývoje poslat kalkulačku

Wolff chce do Maranella kvůli rozmrazení vývoje poslat kalkulačku

Proti rozmrazení vývoje v průběhu sezóny je také Force India. „Pokud to bude stát peníze, budeme proti tomu, je to jednoduché,“ říká zástupce šéfa týmu Bob Fernley pro Crash.net.

Force India tak patří mezi ty, kteří se domnívají, že by uvolnění pravidel zvýšilo náklady, což popírá Ferrari. Toto Wolff za tuto „demagogii“ Maranello káral a posílal mu dokonce ironicky kalkulačku.

„Myslím, že zde jsou dva prvky. Prvním je, že to zvýší náklady. V takovém případě budeme proti tomu. Pokud by se to nestalo, pak uděláme to, co bude chtít Mercedes, protože jsou našim dodavatelem motorů a našimi partnery,“ pokračuje Fernley s tím, že nechce válku výrobců motorů.  

Ron Dennis a McLaren si dlouhodobě stěžují, že Mercedes zákazníkům dodává horší pohonné jednotky a že pokud nejste tovární tým, titul nezískáte. Fernley s tím tak úplně nesouhlasí.

S motorem Mercedes by McLaren titul nevyhrál, myslí si Ron Dennis

S motorem Mercedes by McLaren titul nevyhrál, myslí si Ron Dennis

„To je od Rona dost tvrdé. Myslím, že Mercedes je velmi korektní ke všem společnostem, a kde je to možné, tam dodává stejné vybavení všem. Samozřejmě zde jsou menší rozdíly, ale tak to bude vždy kvůli vývojovému programu a malému počtu motorů, které používáme.“

Fernley si myslí, že u Hondy to bude stejné. „Musíte být pragmatičtí. Jsem si jistý, že Ron bude provozovat stejný systém, až bude hlavním zákazníkem Hondy.“ 

Další článek: Videa: Nový dokument o závodní historii BMW vypráví i příběh Zanardiho