Force Indii velmi mrzí změny pneumatik, ke kterým dochází, protože se domnívá, že s původní specifikací 2013 uměla pracovat velmi dobře.
Podobně jako Mercedes ztratila v Německu také Force India, letos poprvé od Malajsie nebodovala. A stejně jako Mercedes to připisuje především zákazu zaměňování zadní pravé a levé pneumatiky.
Sportovní ředitel indické stáje Otmar Szafnauer tvrdí, že tento trik objevil právě jeho tým. "Byli jsme první, kdo přehodil pneumatiky z jedné strany na druhou. Můžeme za to, že Red Bullu a Mercedesu trvalo tak dlouho, než na to přišly?" řekl pro Auto Motor und Sport.
Szafnauer sice uznal, že se přehazování pneumatik stalo nebezpečné, "ale jen v kombinaci s ostatními faktory. Například my jsme nikdy nejezdili s moc nízkým tlakem nebo moc velkým odklonem kol."
O změnách je ale už rozhodnuto a původní pneumatiky měly derniéru na Silverstonu. Na Nürburgringu byly upravené a na Hungaroringu budou úplně nové, což Force Indii vadí.
"Pokud se vrátíme ke starým konstrukcím, tak ztratíme všechny výhody, které jsme měli díky zacházení s pneumatikami," přiznal Szafnauer.
Technický ředitel týmu Andy Green dokonce vynechal závod v Německu, aby mohl v továrně pracovat na přizpůsobení vozu novým pneumatikám. Protože změn vyvolají hodně.
"Tok vzduchu na záď, nastavení odpružení, dynamika, tlak vzduchu, příprava pneumatik," vyčetl Szafnauer. "První výsledky uvidíme během testu v Silverstonu. Ale mám obavy, že tyto pneumatiky můžou rozhodit vše."
Nové pneumatiky sice mají být předvídatelnější, ale to je pro Force Indii slabou útěchou. "Pro nás je to nevýhoda protože jsme pneumatikám s kovovou konstrukcí rozuměli lépe než ostatní," dodal sportovní šéf indického týmu.