Paul di Resta projel cílem jako osmý, to ale zdaleka nereflektuje současnou výkonnost vozu Force Indie. Do první desítky se vešel také Bruno Senna z Williamsu, zatímco Toro Rosso doma propadlo a skončilo bez bodů.
Force India
Vozy indické stáje patřily na okruhu v Monze mezi nejrychlejší, avšak kvůli technickým poruchám odjíždí tým Vidžaje Mallyi z Itálie pouze se čtyřmi body na svém kontě. O ně se osmou příčkou zasloužil Paul di Resta. Vzhledem k současné výkonnosti vozu VJM05 tak nemohou být u Force Indie příliš nadšeni. "Na začátku tohoto víkendu bych byl pravděpodobně s osmým místem spokojen. Když ale zvážím, jakou rychlostí jsme se prezentovali ve včerejší kvalifikaci, očekávali jsme od závodu něco víc. Na startu jsem se s tím těžkým vozem trápil a na středních pneumatikách se mi nedostávalo rychlosti. Poté, co jsem zajel do boxů pro tvrdé pneumatiky, se to zlepšilo a až do konce závodu byla naše rychlost o mnoho lepší. Mercedesy s jejich strategií na dvě zastávky se ale nedaly ubránit. Byly o trochu rychlejší než my," nechal se slyšet skotský jezdec. Závodní víkend Nika Hülkenberga významně ovlivnily včerejší technické problémy. Němec v kvalifikaci nezajel jediné měřené kolo a do Velké ceny Itálie tak odstartoval z posledního místa. A protože ani v samotném závodě nefungoval jeho vůz řádně, musel Hülkenberg dvě kola před koncem nedobrovolně odstoupit: "Vždycky je to frustrující, když startujete na úplném konci. Věděli jsme, že probíjet se startovním polem bude velmi těžké - dokonce i s rychlým autem. V závodě jsem svedl několik pěkných soubojů - takže z tohoto pohledu to byla zábava. Od prvního kola jsem ale měl problémy s brzdami. Jak se závod vyvíjel, ztratil jsem výkon. Ke konci jsme začali mít obavy o bezpečnost, takže jsme se rozhodli odstoupit."
Williams
Jezdce Williamsu od sebe v cíli Velké ceny Itálie dělilo půl vteřiny. Stejný rozdíl také znamenal, že si Bruno Senna připsal na své konto jeden bod, zatímco Pastor Maldonado žádný. "Bylo velmi těžké jet se strategií na jednu zástavku, ale zvládli jsme to. Měli jsme také štěstí, že několik vozů muselo odstoupit. Tým se dnes musel velmi snažit, abychom dojeli na bodech. Už se těšíme na příští závod, kde se pojede s větším přítlakem, což by nám mělo více vyhovovat," řekl Brazilec. "Byl to obtížný závod, obzvláště když jste museli startovat zezadu. Vůz ale ukázal dobrou rychlost a byl konzistentní. O body jsme sice těsně přišli, ale byl jsem šťastný, že jsem si v závodě polepšil o jedenáct míst. Těším se na další závod, protože si myslím, že by nám trať měla sedět o něco lépe," potvrdil Maldonado slova svého týmového kolegy.
Toro Rosso
Domácí Velká cena Itálie rozhodně nedopadla pro Toro Rosso tak, jak by si všichni členové stáje asi představovali. Jean-Eric Vergne závod nedokončil a Daniel Ricciardo přišel o bod za poslední bodovanou pozici jen pár metrů před cílem. Nakonec skončil dvanáctý. "Tento rok je velmi těžké bodovat a já jsem neuvěřitelně zklamaný, že jsem dnes žádný bod nezískal. Ještě do poslední zatáčky posledního kola jsem byl na desátém místě. Pak jsem na výjezdu z Paraboliky přidal plyn, ale nic se nestalo. Nevím, co to způsobilo, ale přijít o bod jen pár stovek metrů před cílem je hořkým zklamáním." smutnil Australan. Jeana-Erica Vergneho ze závodu vyřadila kolize, ke které došlo v osmém kole. Francouz z neznámého důvodu probrzdil nájezd do první zatáčky, dostal se do hodin a následně tvrdě přejel přes retardér. Náraz byl tak silný, že byl nucen z Velké ceny Itálie odstoupit. Vyvázl však bez vážnějších poranění. "Po té nehodě jsem byl odvezen do medical centra, ale kromě bolesti zad a hlavy jsem v pohodě. Netuším, proč jsem havaroval. Vše, na co si vzpomínám, je, že když jsem začal brzdit, úplně jsem ztratil kontrolu nad zádí vozu. Poté, co se vůz vznesl do vzduchu, jsem ucítil velký náraz. V tom místě je obrubník vysoký, takže mohu být rád, že jsem se nepřevrátil," podotkl Jean-Eric Vergne.