Technický ředitel Force Indie Andrew Green potvrdil, že šasi VJM05 má za sebou nárazové testy a na trati se má objevit už za měsíc v Jerezu.
Tým Force India potvrdil, že jeho vůz VJM05 pro sezonu 2012 bude připraven už na
první letošní testy, které začnou 7. února v Jerezu. Povinný crash test absolvoval
monopost ještě před Vánoci.
Podle nových pravidel musí vozy podstoupit nárazové testy už před prvním oficiálním výjezdem
na trať. To zároveň tlačí na týmy, aby své šasi připravily dříve. Přesto chce
například Mercedes zahájit v Jerezu ještě s loňským vozem. Naopak Force India jede podle plánu. "Letos je to trochu těžší, šasi musí být
homologováno před testy. Museli jsme více plánovat, abychom to zvládli. Šasi máme
homologováno od prosince," uvedl pro Autosport technický ředitel indické stáje Andrew Green.
"Doufáte, že všechno, co ukazují analýzy, bude fungovat. Je vždy pěkné, když se
testy obejdou bez větších problémů."
Force India musela v závěru loňské sezony nejen připravovat vůz pro rok 2012, ale také
vyvíjet ten předchozí, protože její nejbližší soupeř v Poháru konstruktérů Toro Rosso
se ke konci začal zlepšovat. Nakonec se tým udržel na šestém místě, za pátým Renaultem zaostal o čtyři body.
"Nevěděli jsme, jak to dopadne. Nečekali jsme, že Toro Rosso bude ke konci sezony
tak silné, před Suzukou měli velmi dobré úpravy. Přijít s tak zásadními změnami v
tak pozdní fázi sezony je pro tým podobného typu velmi neobvyklé. Museli jsme se
soustředit až do závodu v Brazílii, až poté jsme se mohli stoprocentně věnovat
vývoji nového vozu," přiznal Green.
FIA pravidla s nárazovými testy z bezpečnostních důvodů stále zpřísňuje. Roku 1994 Max Mosley povolil startovat vozům svého bývalého společníka Nicka Wirtha Simtek S941, přestože nárazové testy nesplnily dokonce vůbec. Ve voze pak v kvalifikaci na Velkou cenu San Marina tragicky zahynul Roland Ratzenberger a jeho náhradník Andrea Montermini utrpěl v tréninku na Velkou cenu Španělska zlomeninu levé paty a pravého nártu.