Force India: Finanční problémy i souhlas s alternativním motorem

boxboxboxbox  |  29. 10. 2015 13:33

V čom je problém? Je veľa formulí, kde sú dostupné štandardné motory a bez hzbridného pohonu. Radi ich tam privítajú.

boxboxboxbox  |  29. 10. 2015 13:41

A pokiaľ schvália alternatívne motory, tak nepochybujem že Mercedes a Ferrari vyrobia oboje a použijú ten vyhrávací. Náklady tým asi neklesnú.

multivann  |  29. 10. 2015 14:27

Přesně tak. Pokud jim to ovšem FIA v rámci nějaké "spravedlnosti" nezakáže.
Mercedes, Ferrari, Honda, Renault do toho dokáží nasypat vždy více a s lepším výsledkem než nějaký Coswort například.
Jeho éra už se nikdy nevrátí, F1 je soutěž automobilek které na to mají a je to tak dobře.

crazytunny  |  29. 10. 2015 12:49

Uz vidim jak nezavisly dodavatel vytahne 50-60mil dolaru na vyvoj motoru o kterem nema jistotu

1) ze ho nekdo odebere
2) ze se jim investice vrati

Potooczech  |  29. 10. 2015 13:01

Asi tak. Bude na tom chtít v prvé řadě vydělat. Takže týmy budou muset nasypat víc, než kolik bude stát takový motor vyvinout a vyrobit.
Jenom vyvinout takový motor, aby byl spolehlivý podle dnešních pravidel bude problém. Udělat jej navíc tak, aby měl i požadovaný výkon s snesl srovnání s motory automobilek, které už nyní za vývoj utratily stovky milionů dolarů ... to je nesmysl.
Je to asi jako čekat, že by naše Škoda bez pomoci VW dnes vyrobit cokoli lepšího, jak 5. facelift Favoritu.

Nesouhlasím. Copak Pirelli je tam za účelem zisku? Nikoliv. Novej výrobce udělá jen zavedenej jednoduchej motor kterej se upraví pravidlama aby měl obdobnej výkon jako tyhle hybridy. Ano, budou jiná pravidla pro tyto motory a hybridy. FIA je zatlačena do kouta a musí něco dělat. F1 se rozpadá a týmy musej mít východisko

#BelieveInAlonso

multivann  |  29. 10. 2015 14:24

Pirelli na dodávkách pneu určitě neprodělává.
Výrazně jiná pravidla pro odlišné motory jsou konec F1.

Ferda.  |  29. 10. 2015 16:20

Hadráci pouze za reklamu dodávali gumy pouze ze začátku, ale dnes si za ně už nechávají velmi tučně zaplatit. Včetně servisu i svých poradců, kteří se spíše starají o dodržování tlaku v pneu, než o kvalitní přípravu gum pro závod.
Viz. ugrilované gumy v zahívacích dečkách pro Kimiho.

multivann  |  29. 10. 2015 12:35

No, vzhledem k tomu že současní výrobci motorů pro F1 na dodávkách motorů nejsou nijak finančně závislý, dokonce je téměř jisté ža na tom ani nijak extra nevydělávají, tak jakýkoliv nezávislý výrobce bude muset být v plusu, a to v opravdu velkém aby se to vyplatilo.
To tedy znamená že FIA nebude moct nijak extra regulovat maximální cenu motoru, protože jinak do toho těžko někdo půjde.
Takže naděje že motor bude nějak výrazně levnější je minimální. Jediné plus bude že motory budou opravdu stejné. Jedině že by pro tento motor platila výrazně jiná pravidla životnosti a spotřeby, ale to by bylo krajně nesportovní.

CerVus F1  |  29. 10. 2015 11:51

On problém současných motorů je i jejich životnost. Sice jich teamy nepotřebují tolik, jenomže motory jsou kvůli tomu mnohem dražší. Celkem by mě zajímalo, kam by cena klesla pokud by padlo toho omezení.

Potooczech  |  29. 10. 2015 12:38

To mne již také napadlo, zda se nezašlo příliš daleko s životností motorů. Současné 4 jsou málo nejen z důvodu spolehlivosti, ale omezují i vývoj motoru během sezony. Ferrari dostalo teď penalizaci za výměnu motoru. Přitom ale problém nebyla spolehlivost, ale chtěli nasadit novou vývojovou verzi motoru.
Podle by bylo zajímavé zjistit, jak by to s náklady na motory bylo, pokud by se počet motorů na sezonu zvýšil například na 6 kusů na monopost.
Jedna věc je samotná výrobní cena, kde samozřejmě hraje roli, zda má motor vydržet 5 závodních víkendů nebo třeba jen tři. V ceně materiálů i v přístupu k testování jednotlivých komponent bude poměrně slušný rozdíl. Druhá věc jsou náklady na vývoj, které se do ceny rozpouštějí a zde opět. Čím méně motorů vyrobíte, tím větší díl z nákladů na vývoj musíte do ceny jednoho motoru rozpustit.
Velkým týmům je to jedno. Mají na to prostředky, co vývoje motorů se investují částky, které přesahují roční rozpočet top týmu. Ale pro malý tým je to pak problém ufinancovat, pokud je nový hybridní V6 stojí na jednu sezonu 3x tolik co starý V8 a s to přitom těch motorů fyzicky dostanou za ten trojnásobek ceny méně. Takže v kusové ceně je ten rozdíl ještě podstatě větší jak trojnásobek motoru V8.

Ferda.  |  29. 10. 2015 16:47

Cena jednoho kusu motoru navíc je 2 melouny.

Jedinej Mercedes a Ferrari profituje z tohoto stavu a jsem moc rád že FIA do toho takhle proti nim jde. Žádnej odběratel nebude proti, a pokud ano, tak jen že si ho výrobce koupí Doufám že se Ferrari jeho VETO hodně vymstí! Pohádky o tom že by to dotovali jsou směšné. Ale vždyť o co jde, všichni odběratelé přejdou k tomuhle novému motoru a Ferrari pak přece nebude dotovat nic, ne? Odběratelé na tom hůře nebudou, budou mít stejné podmínky a za mnohem méně peněz celkem férová soutěž. Souhlasím s tím co tvrděj odběratelé a jsem na jejich straně, škoda že to celé nebylo promyšlené dopředu, ale všichni furt řvali šetřit šetřit a motory tomu daly korunu. A Ferrari si to může zas Vetovat, jen tak dál, alespoň ostatní pořádně nadzvedne ze židle

#BelieveInAlonso

1-2-3  |  29. 10. 2015 10:16

Fér soutěž to bude jedině v případě, že bude i Ferrari, Mercedesu, Renaultu a Hondě dovoleno postavit motor podle té druhé sady pravidel.

Chtěj tyhle hybridy kvůli reklamě a využitelnosti v průmyslu Oni by se jich vzdali? Tím lépe a konečně by se mohlo diskutovat o lepším levnějším motoru pro F1

#BelieveInAlonso


1 2 3

16:06 | Příští týden proběhnou v Abú Dhabí testy 18palcových pneumatik ale také testy juniorských jezdců. Robert Švarcman bude jezdit s Haasem ale také s Ferrari (tam společně s Fuocem).
14:49 | Uveřejněna startovní listina pro rok 2022: Kuan-jü Čou s číslem 24, Ferrari zatím bez Mission Winnow a Red Bull / AlphaTauri s motory Red Bull Powertrains.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00