Daruvalovi závod pokazila opěrka hlavy.
Formule 2 tento víkend zamířila do belgického Spa, jednoho z nejkrásnějších, ale také nejnebezpečnějších okruhů v kalendáři. Což si každý uvědomoval obzvláště ve čtvrtek, kdy se vzpomínalo na Anthoine Huberta a Dilana van't Hoffera, které stál tento okruh život.
Závodní pole zaznamenalo před víkendem ve Spa první jezdeckou změnu letošní sezóny. Joshua Mason nahradil ve voze PHM by Charouz Benavidese.
Dnešní rozestavění startovního roštu F2 potěšilo hlavně Holanďany, kteří to mají do Spa velmi blízko. Na první startovní pozici se postavil Jehan Daruvala z holandského týmu MP motorsport a vedle něho Holanďan Richard Verschoor z holandského týmu Van Amersfoort Racing. Druhou startovní řadu obsadil Fittipaldi a Boschung, třetí Hauger a Pourchaire. V první desítce je doplnil Maloney, Martins, Vesti a vítěz páteční kvalifikace Bearman. Roman Staněk tentokrát startoval jako osmnáctý.
Ve Spa sice celý den pršelo, což vedlo k posunutí harmonogramu, na samotný závod formule 2 se naštěstí počasí již uklidnilo. Proto se tentokrát mohlo odstartoval s o něco klidnějším srdcem.
Masonovi jeho debut ve formuli 2 nevyšel vůbec ideálně, v zahřívacím kole zůstal stát na roštu a jeho vůz musel být traťovými maršály odtlačen. Pro zbytek pole to znamenalo o jedno zahřívací kolo navíc.
Po zhasnutí červených světel si Daruvala udržel vedení, za něj se zařadil Verschoor a na třetím místě se udržel Fittipaldi. Pourchairemu se povedlo překonat Haugera i Boschunga a zařadil se na čtvrté místo.
Pourchaireho hlavní konkurent v bitvě o titul však nezůstal pozadu, i on získal dvě místa a posunul se na pozici šestou. O kolo později pak dokázal v Eau Rouge předjet Haugera a zařadil se hned za svého francouzského rivala.
Ve třetím kole se Cordeel dostal do hodin a zůstal stát na trati. Ještě nebezpečnější situace ovšem potkala vedoucího Daruvalu, za jízdy mu z auta odlétla opěrka hlavy. Na trať musel být vyslán safety car a Daruvala byl nucen po této smolné a také nebezpečné situaci ze závodu odstoupit.
Vedení za safety carem se tak ujal Verschoor následovaný Fittipaldim, Pourchairem, Vestim, Haugerem, Boschungem, Martinsen, Maloneyem, Doohanem a Bearmanem.
Po restartu závodu si Verschoor své nově nabyté vedení bez problémů pohlídal a pomalu si na čele začal budovat náskok větší než 2 sekundy. Tak závod několik kol probíhal poklidně, ale pak Fittipaldi začal zrychlovat, až ho od Verschoora dělila jen jedna sekunda a pilot Carlinu tak měl k dispozici DRS. Začalo to tedy vypadat, že by nás mohla čekat ještě nějaká pěkná bitva o vítězství.
A v předposledním kole se opravdu zadařilo, Fittipaldi v La Source Verschoora za pomoci DRS předjel a ujal se vedení. To si již dokázal pohlídat až do cíle.
Enzo Fittipaldi tak konečně po dvouletém čekání dokázal získat své první vítězství ve formuli 2. Druhý dojel Verschoor a třetí Pourchaire. Staněk dokončil závod jako šestnáctý.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Enzo Fittipaldi |
Rodin Carlin |
37:30.579 |
17 |
2 |
Richard Verschoor |
Van Amersfoort Racing |
2.303 |
17 |
3 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
5.125 |
17 |
4 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
5.903 |
17 |
5 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
6.710 |
17 |
6 |
Jack Doohan |
Invicta Virtuosi Racing |
12.784 |
17 |
7 |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
15.333 |
17 |
8 |
Ajumu Iwasa |
DAMS |
15.521 |
17 |
9 |
Ralph Boschung |
Campos Racing |
16.250 |
17 |
10 |
Arthur Leclerc |
DAMS |
18.454 |
17 |
11 |
Zane Maloney |
Rodin Carlin |
22.825 |
17 |
12 |
Isack Hadjar |
Hitech Pulse-Eight |
23.064 |
17 |
13 |
Ollie Bearman |
Prema Racing |
26.037 |
17 |
14 |
Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz |
26.996 |
17 |
15 |
Jak Crawford |
Hitech Pulse-Eight |
27.618 |
17 |
16 |
Roman Staněk |
Trident |
29.205 |
17 |
17 |
J.M.Correa |
Van Amersfoort Racing |
31.363 |
17 |
18 |
Clément Novalak |
Trident |
55.688 |
17 |
19 |
Kush Maini |
Campos Racing |
57.434 |
17 |
20 |
Josh Mason |
PHM Racing by Charouz |
1:42.400 |
17 |
- |
Jehan Daruvala |
MP Motorsport |
|
2 |
- |
Amaury Cordeel |
Invicta Virtuosi Racing |
|
1 |