Finanční problémy Force Indie byly podle Péreze evidentní hned od jeho příchodu

Finanční problémy bývalého týmu Force India byly podle pilota formule 1 Sergia Péreze patrné už při jeho první návštěvě továrny před sezónou 2014.
Finanční problémy Force Indie byly podle Péreze evidentní hned od jeho příchodu

Pérez do Force Indie přešel po jedné sezóně strávené u McLarenu. Od té doby vybojoval všechny dosavadní umístění týmu na stupních vítězů. Vůbec první stupně vítězů pro tým získal v roce 2009 Giancarlo Fisichella.

Pérez byl také u toho, když se Force India dostala v létě roku 2018 do nucené správy, načež tým koupil miliardář Lawrence Stroll a vytvořil z něj současný Racing Point, který se od sezóny 2021 bude jmenovat Aston Martin.

Od Jordanu k Astonu Martin. Od žluté přes oranžovou. Jak se rodil současný tým Racing Point?

Od Jordanu k Astonu Martin. Od žluté přes oranžovou. Jak se rodil současný tým Racing Point?

V rozhovoru pro Autosport nyní řekl, kdy zjistil, že na tom tým Force India není finančně v pořádku.

„Bylo to evidentní od prvního dne, kdy jsem přišel do týmu. Přišel jsem z McLarenu a vzpomínám si, když jsem poprvé navštívil továrnu Force Indie a byl jsem v šoku, protože jsem hned viděl rozdíl, který byl ve financích a dalších věcech.

„Jakmile jsme ale vyjeli na trať, věděl jsem, že je v týmu velký potenciál. Všichni byli velmi hladoví po úspěchu. A ačkoliv byly finanční problémy patrné od chvíle, kdy jsem přišel, myslím, že lidé uvnitř týmu jsou nesmírně talentovaní.

„Úroveň inženýrů a managementu je na nejvyšší úrovni, je to velmi schopný tým. A díky tomu jsem byl z projektu nadšený. Ve svém třetím závodě za tým (GP Bahrajnu 2014) jsem byl zpátky na stupních vítězů a od té chvíle se skutečně všechno změnilo.“

Stále jsme nejmenší tým ze všech, říká Racing Point

Stále jsme nejmenší tým ze všech, říká Racing Point

Letos Péreze čeká už desátá sezóna ve formuli 1. První dva roky strávil u Sauberu a po ročním působení u McLarenu od sezóny 2014 závodí za Force Indii a nyní Racing Point. U týmu má navíc smlouvu až do roku 2022.

„Nikdy bych nečekal, že budu s týmem tak dlouho. Protože až do teď jsme (smlouvu) prodlužovali téměř vždy jen o jeden rok. Každý rok jsem si myslel, že bude můj poslední a že změním tým. Když se ale ohlédnu, tak naše jízda byla neuvěřitelná.

„Měli jsme vzestupy a pády, ale ano, byli jsme nesmírně úspěšní. Myslím, že teď s partnerstvím s Astonem Martin máme velkou příležitost.“

Foto: Getty Images / Tom Pennington

Další článek: Moje práce ve F1: Vedoucí PR oddělení u AlphaTauri

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10