Finanční problémy Force Indie byly podle Péreze evidentní hned od jeho příchodu

Finanční problémy bývalého týmu Force India byly podle pilota formule 1 Sergia Péreze patrné už při jeho první návštěvě továrny před sezónou 2014.
Finanční problémy Force Indie byly podle Péreze evidentní hned od jeho příchodu

Pérez do Force Indie přešel po jedné sezóně strávené u McLarenu. Od té doby vybojoval všechny dosavadní umístění týmu na stupních vítězů. Vůbec první stupně vítězů pro tým získal v roce 2009 Giancarlo Fisichella.

Pérez byl také u toho, když se Force India dostala v létě roku 2018 do nucené správy, načež tým koupil miliardář Lawrence Stroll a vytvořil z něj současný Racing Point, který se od sezóny 2021 bude jmenovat Aston Martin.

Od Jordanu k Astonu Martin. Od žluté přes oranžovou. Jak se rodil současný tým Racing Point?

Od Jordanu k Astonu Martin. Od žluté přes oranžovou. Jak se rodil současný tým Racing Point?

V rozhovoru pro Autosport nyní řekl, kdy zjistil, že na tom tým Force India není finančně v pořádku.

„Bylo to evidentní od prvního dne, kdy jsem přišel do týmu. Přišel jsem z McLarenu a vzpomínám si, když jsem poprvé navštívil továrnu Force Indie a byl jsem v šoku, protože jsem hned viděl rozdíl, který byl ve financích a dalších věcech.

„Jakmile jsme ale vyjeli na trať, věděl jsem, že je v týmu velký potenciál. Všichni byli velmi hladoví po úspěchu. A ačkoliv byly finanční problémy patrné od chvíle, kdy jsem přišel, myslím, že lidé uvnitř týmu jsou nesmírně talentovaní.

„Úroveň inženýrů a managementu je na nejvyšší úrovni, je to velmi schopný tým. A díky tomu jsem byl z projektu nadšený. Ve svém třetím závodě za tým (GP Bahrajnu 2014) jsem byl zpátky na stupních vítězů a od té chvíle se skutečně všechno změnilo.“

Stále jsme nejmenší tým ze všech, říká Racing Point

Stále jsme nejmenší tým ze všech, říká Racing Point

Letos Péreze čeká už desátá sezóna ve formuli 1. První dva roky strávil u Sauberu a po ročním působení u McLarenu od sezóny 2014 závodí za Force Indii a nyní Racing Point. U týmu má navíc smlouvu až do roku 2022.

„Nikdy bych nečekal, že budu s týmem tak dlouho. Protože až do teď jsme (smlouvu) prodlužovali téměř vždy jen o jeden rok. Každý rok jsem si myslel, že bude můj poslední a že změním tým. Když se ale ohlédnu, tak naše jízda byla neuvěřitelná.

„Měli jsme vzestupy a pády, ale ano, byli jsme nesmírně úspěšní. Myslím, že teď s partnerstvím s Astonem Martin máme velkou příležitost.“

Foto: Getty Images / Tom Pennington

Další článek: Moje práce ve F1: Vedoucí PR oddělení u AlphaTauri

13:17 | Podle Steinera se Schumacher po nehodě v posledním tréninku nezúčastní kvalifikace.
11:30 | Stále se jedná o termínech a místech předsezónních testů. Podle posledních informací by mohl být první test v Barceloně od 23. do 25. února a další v Bahrajnu od 11. do 13. března.
9:54 | Ještě dodatek: Ferrari porušilo večerku kvůli výměně pohonné jednotky ve voze Sainze.
9:38 | U Ferrari se v noci svítilo. Tým porušil večerku (týmy to mohou udělat dvakrát ročně, tohle byl první případ).

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00