Finále sezóny 2021 sledovalo 108 milionů lidí. F1 se pochlubila i dalšími čísly

Formule 1 uveřejnila loňské výsledky, pokud jde o sledovanost, návštěvnost a sociální sítě.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Finále sezóny 2021 sledovalo 108 milionů lidí. F1 se pochlubila i dalšími čísly | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Přestože vloni pokračovala pandemie covidu-19, formule 1 uspořádala 22 závodů. Sezóna přinesla mnoho dramat a o titul se bojovalo do posledního kola. Jak se to odrazilo ve sledovanosti?

Finále sezóny v Abú Dhabí sledovalo 108,7 milionu diváků, což je o +29 % více než stejný závod v roce 2020 a nejvyšší sledovanost závodu v sezóně.

Souhrnná televizní sledovanost v roce 2021 činila 1,55 miliardy diváků, což je o +4 % více než v sezóně 2020. Je otázkou, zda tento údaj považovat za úspěch. V roce 2020 měla totiž sezóna o pět závodů méně.

Úvodní závod v Bahrajnu sledovalo 84,5 milionu diváků. U tří sprintových víkendů byla sledovanost také vysoká: v Silverstone 79,5 mil. diváků, Monze 80,4 mil. diváků a São Paulu 82,1 mil. diváků.

Hodně zajímavý je nárůst na některých velkých trzích. Vyniká Nizozemsko, kde došlo k meziročnímu nárůstu o 81 %. Je zřejmé, že za to může Max Verstappen a jeho boj o titul v průběhu sezóny. Výrazný nárůst byl zaznamenán také v USA (meziročně +58 %), Francii (meziročně +48 %), Itálii (meziročně +40 %) a Velké Británii (meziročně +39 %).

Počet unikátních televizních diváků (počet jednotlivců, kteří si během sezóny pustí alespoň jeden závod) činil vloni 445 milionů (meziročně +3 %).

Největším trhem v tomto ukazateli byla Čína (70,8 milionu unikátních diváků v roce 2021, +13 % oproti roku 2020). Uvidíme, jak tam čísla ovlivní příchod čínského pilota. 

Výrazný meziroční nárůst zaznamenalo také Španělsko (+272 %). Je otázkou, do jaké míry za to může návrat Fernanda Alonsa. Svou roli ale mohl hrát také přechod Carlose Sainze k Ferrari. Rostlo rovněž Rusko (+129 %) a USA (+53 %).

Na tribunách

Po uzavřených závodech v roce 2020 kvůli pandemii přivítala F1 zpět také fanoušky na tribunách, přestože řada závodů měla omezenou kapacitu a některé nemohly fanoušky kvůli situaci s covid-19 přivítat vůbec. Celkově si cestu na závody našlo 2,69 milionu fanoušků (před covidem to bylo přes 4 miliony).

Tři grand prix měly během závodního víkendu návštěvnost vyšší než 300 000 diváků – USA (400 000), Mexiko (371 000) a Velká Británie (356 000).

USA, Mexiko a Velká Británie přivítaly více fanoušků než v roce 2019, kdy bylo naposledy možné naplnit kapacity, přičemž předchozí návštěvnost byla 268 000, 348 000 a 351 000.

Celkem 11 grand prix přilákalo více než 100 000 diváků – Belgie (213 000), Nizozemska (195 000), Turecka (190 000), Brazílie (181 000), Abú Dhabí (153 000), Saúdské Arábie (143 000), Rakouska (132 000) a Maďarska (130 000).

F1 roste i na sociálních sítích

Formule 1 si dlouhodobě pochvaluje růst na sociálních sítích. V roce 2021 se počet sledujících (na Facebooku, Twitteru, Instagramu, YouTube, Tiktoku, Snapchatu, Twitchi a čínských sociálních platformách) zvýšil o 40 % na 49,1 milionu, počet zhlédnutých videí se zvýšil o 50 % na 7 miliard a celkové zapojení o 74 % na 1,5 miliardy.

Kromě toho celkový počet zhlédnutí videí na webu F1.com, v aplikaci F1 a na sociálních sítích vzrostl o 44 % oproti roku 2020 na 7,04 miliardy. Počet unikátních uživatelů se zvýšil o 63 % na 113 milionů a počet zobrazení stránek o 23 % na 1,6 miliardy.

Další článek: Nové vozy se od sebe liší více, než FIA čekala. „Tikající bomba“ v nich ale není

Témata článku: