FIAT o změnách ve Ferrari: odchod Montezemola byl důležitý

Není to tak dávno, co Luca di Montezemolo upozornil, že základy letošního úspěchu Ferrari byly položeny ještě za jeho vedení, což je pravda, protože na novém voze se pracuje přibližně od dubna. FIAT si ale myslí, že právě Montezemolův odchod byl jednou z klíčových změn.
FIAT o změnách ve Ferrari: odchod Montezemola byl důležitý

Předseda představenstva FIATu a vnuk Gianna Agnelliho John Elkann poslal dopis akcionářům firmy Exor, která je největším akcionářem FIATu a brzy po vstupu Ferrari na burzu bude i největším akcionářem maranellské automobilky.

„V roce 2014, poprvé za 20 let, Ferrari nevyhrálo jediný závod,“ píše Elkann. „Pokračování ve změnách bylo nevyhnutelné. Nejdůležitější byl odchod Lucy di Montezemola, který vedl společnost 20 let s velkou energií a odhodláním. Mimořádně dobře dokázal zachovat kouzlo značky a vytvářet nejlepší auta na světě.“

Elkann o Montezemolovi

Přišel do Ferrari v roce 1991, kdy továrna prodala 4 487 aut s obratem 340 milionů a ziskem 13 milionů. Když odešel, prodalo se ročně 7 255 vozů s obratem 2,8 miliardy euro a ziskem 265 milionů. 

„Do roku 2008 se mu dařilo i na okruzích díky bezkonkurenčnímu Todtovi a Schumacherovi. Sergio Marchionne má nyní za úkol vrátit tuto slávu. Slíbil udržet při životě ducha vytvořeného Enzem Ferrarim, zachovat exkluzivitu Ferrari a současně vítězit na trati, protože jak řekl Drake: Nikdo si nepamatuje, kdo skončil druhý.

„Ale mnoho dalších věcí bylo v Maranellu změněno a jsme rádi, že jsme měli dobrý start do roku 2015. Maurizio Arrivabene převzal vedení Scuderie, za volantem jsou dva velcí šampióni a tým opět vystoupal na nejvyšší stupínek.“

Podobný názor má také Niki Lauda, jehož slova cituje La Repubblica. „Bylo to hodně bolestivé pro Lucu, ale funguje to. Jsem přítel Montezemola, ale musím přiznat, že po 23 letech byl cyklus možná dokončen. Doufám, že se jednoho dne (Montezemolo a Marchionne) usmíří.“

Foto: Getty Images / Venturelli

Další článek: Jsem mentálně silnější než Rosberg, říká Hamilton

16:34 | Smazané časy v kvalifikaci. Devátá zatáčka (6krát): Gio, Per, Msc, Gas, Nor, Str. Patnáctá zatáčka (4krát): Lat, Gas, Vet, Str.
13:18 | Déšť, který neměl přijít, přišel. #Imola
13:03 | Cunoda zaplatí 300 euro. Nikoliv za ostřejší jazyk v týmovém rádiu, ale za překročení rychlosti v boxech o 2,4 km/h.
12:55 | V posledním tréninku bylo smazáno 18 časů v deváté a 3 časy v patnácté zatáčce.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00