Blamáž z VC Španělska byla ojedinělým případem, Mercedes navíc provedl jisté úpravy, které by měly snížit negativní efekt teplejšího počasí. Opotřebení pneumatik by proto nemělo být tak vysoké jako v minulosti.
Ve včerejší kvalifikaci nenašel Mercedes, stejně jako v několika dalších letošních případech, konkurenta. Jezdci německé stáje si pro sebe zarezervovali první startovní řadu, přičemž nejrychlejší ‘ze zbytku světa‘, třetí Sebastian Vettel ztratil na vítězného Lewise Hamiltona více než šest desetin vteřiny.
V závodě to ovšem může být diametrálně odlišná situace, neboť vyšší teploty, jež jsou na neděli předpovídány, rozhodně nehrají ve prospěch Mercedesu, který mívá problémy s nadměrným opotřebením zadních pneumatik.
“Viděli jsme to z pátku na sobotu, a dokonce i v kvalifikaci, že zátěž teď přechází na zadní pneumatiky,“ odpověděl Ross Brawn na dotaz Autosportu, jaký dopad má teplejší počasí na jízdní vlastnosti vozu.
V chladnějších podmínkách se týmům většinou nedaří dostat pneumatiky Pirelli do optimálního provozního okna, důsledkem čehož se na nich dělají puchýře. Jak ale začnou teploty růst, zvyšuje se přilnavost předních pneumatik, zatímco ty zadní jsou vystavovány vyšší námaze, a tudíž i rychle odcházejí.
“Původně to byla levá přední pneumatika, která tu trpěla, takže v závodě musíme sledovat, aby to nezašlo příliš daleko. Jakmile se dostanete do potíží se zadními pneumatikami, nastane situace, která už je méně zvládnutelná. Když je (problém) vepředu, můžete s tím něco udělat, což znamená, že neztratíte tolik času.“
Trať v Silverstonu je svými vlastnostmi podobná té v Barceloně, německá stáj však v průběhu sezony v práci s pneumatikami pokročila, fiasko z Velké ceny Španělska by se tudíž podle Brawna opakovat nemělo.
“Udělali jsme nějaké modifikace, abychom se pokusili tu citlivost snížit, takže v závodě toho zjistíme víc. Upřednostnili bychom, kdyby podmínky zůstaly stejné po celý víkend - alespoň co se týče našeho vozu - takže upřímně nevím, jak pochodíme.“
“Nemyslím si, že to bude podobně obtížné jako v Barceloně, což byla extrémní situace. A musíme mít na paměti, že to bylo jen několik závodů zpátky, co jsme byli v Malajsii schopni jet naplno celý závod od začátku až do konce,“ dodal šéf Mercedesu.