Fiasko v Indianapolis vztah Alonsa s McLarenem nepoškodilo

Fernando Alonso se nekvalifikoval na závod 500 mil Indianapolis. McLaren hledá příčiny a jedna jediná to asi nebude.
Fiasko v Indianapolis vztah Alonsa s McLarenem nepoškodilo

Nezkušenosti a místy až amatérismus připravily Alonsa o start v závodě 500 mil Indianapolis.

McLarenu přirozeně chyběly zkušenosti a informace od týmu Andretti, které měl před dvěma lety. Zak Brown popsal příčiny neúspěchu jako „efekt sněhové koule“, kdy se postupně nabaloval jeden problém za druhým.

„Myslím, že jsme udělali více než jednu chybu,“ řekl Brown ve čtvrtek v Monaku. „Byla to celá řada chyb, a pak se z toho stal efekt sněhové koule.“

Problémy začaly už v dubnu. Alonsovi na test v Texasu nedorazil včas volant. Další problémy přišly záhy. Špatné převodové poměry, problémy se senzory pneumatik, dokonce i problémy s nastavením kvůli převodu mezi kilometry a mílemi. 

Alonso navíc v tréninku boural. Nový vůz dával McLaren dohromady mnohem déle než soupeři. Tým tak přišel o další den a drahocenný čas na trati. Mimo jiné kvůli tomu, že náhradní vůz nebyl k dispozici. Tým požádal, aby byl přebarven, protože neměl ten správný odstín oranžové. Brown přiznal, že to byla obrovská chyba. 

McLaren chtěl Alonsovi koupit místo na startu Indy 500. Španěl to odmítl

McLaren chtěl Alonsovi koupit místo na startu Indy 500. Španěl to odmítl

„S Fernandem máme skvělý vztah,“ řekl Brown. „Měl s námi spoustu vzestupů a pádů. V posledních třech nebo čtyřech sezónách pravděpodobně více těch pádů.“

„Jsme zklamáni, ale nezmění to vztah mezi Alonsem a McLarenem. Myslím, že se bude chtít vrátit do Indianapolis a myslím, že by bylo skvělé, kdybychom to udělali společně. Je na cestě zpět do Švýcarska a jsem si jistý, že si chce po stresujících týdnech odpočinout.

Na otázku, zda se bude chtít Alonso vrátit do staré cihelny právě s McLarenem, řekl Brown: „K tomu jsme se ještě nedostali.“

Brown v dalším rozhovoru také připustil, že přístup McLarenu bude příště jiný. Bude chtít „strategickou alianci“ s jiným týmem IndyCar. Jezdit v Indianapolis s jedním vozem je velmi těžké. 

Další článek: Koncept předního křídla měnit nebudeme, říká Binotto

2. srpna | Renault potřetí podal protest proti Racing Pointu.
2. srpna | Louis Delétraz z týmu Charouz získal třetí místo v zavodě F2. Vyhrál poprvé Dan Ticktum

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10