Mezinárodní automobilová federace vydala upravené verze Sportovních a Technických regulí, v nichž se projevilo několik změn, včetně nového bodovacího systému.
Všechny změny musela schválit Světová rada, o výsledku jejího jednání ale FIA neinformovala a rovnou vydala nová pravidla.
Bodovací systém
S definitivní platností budou jezdci v letošní sezóně bodově hodnoceni v cíli závodu takto:
1. 25 bodů
2. 18 bodů
3. 15 bodů
4. 12 bodů
5. 10 bodů
6. 8 bodů
7. 6 bodů
8. 4 body
9. 2 body
10. 1 bod
Hmotnosti vozů
Podle konečné verze pravidel nebude FIA v letošní sezóně zveřejňovat hmotnost jednotlivých vozů na startovním roštu. Loni tak činila proto, aby bylo zřejmé, kdo s jakým množstvím paliva nastoupil do poslední části kvalifikace. Na základě toho se dala předpovídat strategie pro první část závodu. Letos budou všichni v kvalifikaci nastupovat s lehkými vozy, ale údaj o hmotnosti na startu by byl zajímavý z pohledu spotřeby jednotlivých vozů. Vzhledem k zákazu tankování se totiž monoposty musí postavit na start s palivem pro celý závod.
Zastávky v boxech
Piloti budou jezdit za svými mechaniky jen kvůli výměně pneumatik. Samotná zastávka by tak měla trvat jen tři sekundy a pravděpodobně se dočkáme mnoha hektických okamžiků. Pravidla zakazují hydraulická zařízení na zvedání vozů, takže si mechanici musí vystačit se svojí vlastní sílou.
Pneumatiky
Další změna, kterou již avizoval Bridgestone, se týká počtu sad pneumatik. Každý jezdec bude mít k dispozici na závodní víkend šest sad tvrdší suché směsi, pět sad měkčí suché směsi, čtyři sady přechodných a tři sady mokrých pneumatik. Po prvním tréninku musí každý jezdec vrátit jednu sadu tvrdší směsi a po druhém tréninku jednu tvrdší a jednu měkčí sadu. FIA tím vybízí k jezdění v pátek.
V platnost také vstoupilo pravidlo o pneumatikách v kvalifikaci. Každý vůz, který se zúčastnil třetí části kvalifikace, musí nastoupit do závodu se stejnými pneumatikami, jaké použil v kole, které rozhodlo o jeho postavení na roštu (nejrychlejší kolo třetí části). Výměna pneumatik je možná jen při jejich poškození a se svolením FIA. Pravidlo samozřejmě platí jen v případech, kdy se kvalifikace jela na suchu a do závodu jezdci nastupují také na suchých pneumatikách.
Safety car
Aby byla zajištěna bezpečnost na trati při výjezdu Safety caru, jezdci musí jet po okruhu tak, aby nebyli rychlejší, než minimální čas, který jim sdělí standardizovaná elektronická řídící jednotka (FIA ECU). Vozům, které jsou o kolo zpět, už není dovoleno předjet Safety car a vrátit se do stejného kola jako lídr závodu.
Za Safety carem se lídr závodu musí držet ve vzdálenosti maximálně 10 délek vozu. To přestává platit ve chvíli, kdy Safety car zhasne světla a vedení závodu oznámí, že v daném kole zajede zpět do boxů. Lídr závodu v tu chvíli diktuje tempo, ale nesmí dělat manévry, které by ohrozily ostatní jezdce (prudké brzdění nebo akcelerace) nebo zdržovaly restart.
Kompletní přehled změn pravidel před letošní sezónou naleznete ZDE.