FIA zvažuje souběžné používání čtyřválců a osmiválců

Prezident FIA Jean Todt udělal menší ústupek v oblasti nových motorů a připouští, že by současné osmiválce mohly pokračovat i v roce 2013.
FIA zvažuje souběžné používání čtyřválců a osmiválců

Přeplňované čtyřválce, které FIA schválila pro sezónu 2013, by za dva roky nemusely být jedinými motory ve formuli 1. "On hovoří o tom, že bychom nechali osmiválce jeden rok (souběžně se čtyřválci), nebo tak něco," řekl o Todtovi Bernie Ecclestone pro Reuters. "Ale dvojí pravidla nikdy nefungují, že?"

Proti příchodu čtyřválců do formule 1 bojuje především Ferrari, a to z důvodu image. Spojencem mu je Ecclestone. Ovšem nedávno se ozval také Cosworth s tím, že se obává příliš vysokých nákladů na vývoj nových agregátů. A šéf týmu Renault Eric Boullier připustil, že by se mělo více diskutovat s automobilkami.

"Uvidíme. Nevím. Doufám, doufám, doufám," pokračoval šéf formule 1. "Myslím, že začíná (Todt) chápat, že automobilky zjistily, že je to bude stát hodně peněz a že to nemůžou převést na své zákazníky, protože by motory pak byly příliš drahé."

"Myslím, že celý koncept tohoto motoru je špatný. Názor jsem nezměnil a řekl jsem mu to. Jean si pořád myslí, že bychom měli vyslat vzkaz. Nevím jaký vzkaz, protože během Tour de France se spotřebuje víc paliva než ve formuli 1. Dle mého názoru je to předvádění z chybných důvodů."

Souběžné používání dvou typů motorů nastalo ve formuli 1 i při přechodu na současné osmiválce. V sezóně 2006 bylo možné nasazovat i omezené desetiválce.

Další článek: Ferrari: Byl to náš letošní nejhorší závodní víkend

17:41 | Andreas Seidl si myslí, že nejlepší auto ze středu pole má nyní Racing Point.
11:18 | Red Bull vloni utratil 237,3 milionu liber, což je o 2,3 milionu méně než v roce 2018.
30. září | Max Verstappen dnes slaví 23. narozeniny.
29. září | Ještě upřesnění: Ilott nahradí v prvním tréninku Grosjeana, Schumacher zase Giovinazziho.