FIA zvažovala pro VC Španělska odstranit šikanu na konci barcelonského okruhu

Mezinárodní automobilová federace (FIA) zvažovala pro letošní ročník Velké ceny Španělska formule 1 nevyužívat šikanu v závěrečném sektoru Katalánského okruhu. Nakonec se rozhodla zůstat u původní varianty, protože takové úpravy by si vyžádaly více času.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
FIA zvažovala pro VC Španělska odstranit šikanu na konci barcelonského okruhu | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Okruh u Barcelony přesto pro letošní rok doznal změny. Ve snaze zlepšit předjíždění a zrychlit byla upravena 10. zatáčka. Jezdci však často kritizují šikanu, která byla na okruhu vytvořena v roce 2007.

Ta výrazně zpomalila průjezd posledními dvěma zatáčkami a nájezd na cílovou rovinku. Před víkendem se k šikaně vyjádřil Sebastian Vettel nebo také ředitel Asociace jezdců velkých cen George Russell. Oba se shodli na tom, že odstraněním šikany by se zlepšily možnosti předjíždění na trati v Barceloně.

Odstraněním šikany v Barceloně se zlepší závody, říká Russell

Odstraněním šikany v Barceloně se zlepší závody, říká Russell

Ředitel závodu FIA Michael Masi po letošním ročníku řekl, že návrat původního tvaru posledních zatáček byl zvažován. Podle něj ale není možné takovou změnu provést přes noc.

„Je to něco, na co jsme se nějakou chvíli dívali. Nejde o změnu, kterou by šlo udělat přes noc, musíme se podívat na všechny důsledky, i ty nezamýšlené, které mohou nastat,“ řekl Masi.

„Stejně jako na všech okruzích a zatáčkách pracujeme spolu s týmy, jezdci a F1 na zajištění co nejbezpečnějšího podniku, ale aby to zároveň přineslo dobré závodění.“

Podívejte se, jak se proměnila 10. zatáčka na Katalánském okruhu

Podívejte se, jak se proměnila 10. zatáčka na Katalánském okruhu

Velká cena Španělska je často kritizována za nedostatek zajímavých závodů. Mluví o tom i čísla, kdy mezi lety 2001 až 2021 jen čtyřikrát vyhrál závod jezdec, který nestartoval z pole position.

Domácí pilot Fernando Alonso po závodě řekl, že změny v 10. zatáčce příliš ke zlepšení situace nepomohly.

„Potvrdil se mi pocit, který jsem měl z 10. zatáčky, možnosti předjíždění se příliš nezměnily. Myslím, že ta zatáčka je velmi podobná původní variantě. Je zábavnější na řízení, protože je rychlejší a můžete do ní také najet vyšší rychlostí, to bylo pozitivní. Barcelona ale vždy bude okruhem, na kterém se špatně předjíždí,“ řekl Alonso.

Další článek: Baku by v budoucnu chtělo hostit sprintové závody F1

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“