Standardizovaná elektronická řídící (ECU) jednotka dodávaná McLarenem se znovu ozvala, tentokrát s vozy nemůže komunikovat FIA.
ECU působila problémy už v testech, několika týmům se stalo, že jim přestala fungovat telemetrie. Něco podobného se teď přihodilo Mezinárodní automobilové federaci.
Ta má se všemi vozy své vlastní telemetrické spojení, které využívá například pro signalizaci vlajek na volantu, signalizaci výjezdu safety caru či kontrolu dodržování modrých vlajek.
Ještě větším problémem ale je, že FIA také ztratila kontrolu nad používáním DRS. Nemůže tak zablokovat jeho aktivaci například při žlutých vlajkách nebo špatném počasí. A dokonce zřejmě nemůže ani omezit jeho používání jen na vybrané úseky.
Během australského závodního víkendu se tak formule 1 vrací o několik let zpět, týmy budou muset na všechno zvlášť upozorňovat jezdce vysílačkou a FIA bude dění kontrolovat především vizuálně prostřednictvím komisařů a televizních záběrů.