FIA zrušila pravidlo o designu helem, posílila bezpečnost a schválila další novinky

Zasedla Světová rada motorsportu. Na přetřes přišla i aktuální témata.

Světová rada řešila koronavirus. „Byla zřízena krizová buňka FIA, která se schází každý druhý den, aby zvážila nejnovější vývoj po celém světě,“ uvedla FIA. Počet závodů, které byly zrušeny či odloženy, roste. Dnes na seznam přibyl i závod formule E v Římě. 

Kauza Ferrari

Kromě toho rada podpořila přístup Jeana Todta a technického oddělení k aféře Ferrari (se kterým se FIA dohodla ve věci loňského vyšetřování pohonné jednotky). 

„a důrazně se postavila proti jakýmkoliv komentářům, které podkopávají pověst a image FIA ​​a mistrovství světa formule 1,“ uvedla FIA. Světová rada naráží na společné prohlášení sedmi týmů F1.

Helmy

FIA zrušila pravidlo, které od roku 2015 zakazovalo jezdci měnit design helem (kromě jedné výjimky během sezóny). Pravidlo bylo stejně více méně nefunkční. Někteří jezdci si design helmy měnili, druhým to bylo zakázáno jednoduše proto, že se na to předem zeptali. 

Proč FIA zakázala Kvjatovi nasadit speciální design helmy? Protože se zeptal

Proč FIA zakázala Kvjatovi nasadit speciální design helmy? Protože se zeptal

Hmotnost

Další změna není překvapivá. Rada formálně schválila navýšení minimální hmotnosti od letošní sezóny o 1 kg na 746 kg a to kvůli přidání druhého senzoru průtoku paliva. 

Pneumatiky

Došlo také k formálnímu schválení možnosti použít 18palcové pneumatiky během testu v Abú Dhabí po posledním závodu sezóny. Nepůjde ale první testy. Další probíhají v průběhu sezóny, i když v případě jednoho došlo k odkladu kvůli koronaviru (Ferrari mělo testovat pneumatiky do mokra ve Fioranu).

Základní pohled na technická pravidla pro sezónu 2022

Základní pohled na technická pravidla pro sezónu 2022

Rok 2021

FIA reagovala na smrtelnou nehodu Anthoina Huberta a zavedla úpravy, které mají dramaticky zlepšit pevnost a absorpci energie šasi při nárazech vpředu, bočně a zezadu. Kvůli tomu ale zřejmě opět vzroste minimální hmotnost – původně se očekával v příštím roce nárůst na 768 kg, nyní se píše o dalších až 7 kg.

Kromě toho byla aktualizována pravidla pro příští rok kvůli zlepšení elektrické bezpečnosti vozů (vysoké napětí).

Úprav se dočkaly také bočnice předního a zadního křídla a karosérie, aby měly týmy více komerčního prostoru (pro loga sponzorů).

Došlo také ke změnám profilů předního křídla s cílem zabránit downwash (opět jde o proudy vzduchu od předního křídla, které pak vytváří turbulence, které brání tomu, aby se vůz přiblížil k jinému vozu).

Kulite byl jmenován jako oficiální dodavatel tlakových a teplotních senzorů pohonných jednotek v sezónách 2021 až 2023.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Není to levné, je to drahé, říká Racing Point o okopírování Mercedesu

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.