FIA zpřísnila pravidlo ohledně ulitých startů | Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

FIA zpřísnila pravidlo ohledně ulitých startů

FIA po dohodě s týmy zpřísnila pravidlo ohledně ulitých startů. O tom, zda došlo k ulitému startu, už nebude rozhodovat jen transpondér na voze ale mohou do něj více promluvit sportovní komisaři na základě televizních záběrů.

Lando Norris byl v Džiddě vyšetřován kvůli možnému ulitému startu. Potrestán ale nakonec nebyl. Jeho vůz sice na startovním roštu „popojel“, ale vše bylo v rámci nastavených tolerancí.

Na spodní straně vozu jsou dva senzory (transpondéry), které zaznamenávají jakýkoliv pohyb vozu. Jeden je pod zadním světlem, druhý pod nosem vozu. Samozřejmě mají určité tolerance, aby nebyl jako ulitý start detekován třeba „otřes“ vozu způsobený řazením. 

Podle stewardů sice na videu byl patrný pohyb, „(...)Nicméně transpondér schválený a dodaný FIA, který byl na voze namontován, neindikoval ulitý start,“ uvedli stewardi.

Nová pravidla jsou přísnější

Po diskuzi mezi sportovními řediteli a šéfy týmů na zasedání Komise F1 minulý týden bylo dohodnuto, že předpisy budou s okamžitou platností zpřísněny.

Aktualizace sportovních pravidel nyní umožňuje stewardům rozhodnout, že se vůz rozjel příliš brzy, i když to transpondér nedetekoval. Revidovaný článek 48.1 již neuvádí, že posouzení musí být provedeno „transpondérem schváleným a dodaným FIA“.

Uvádí se v něm, že jezdec bude potrestán za chybný start, pokud se rozjede „po rozsvícení čtyřsekundového světla (čtvrté světlo z pěti) a před vydáním startovního signálu zhasnutím všech červených světel“. 

Doporučujeme

Články odjinud