Od Grand Prix Koreje budou jezdci nuceni při bránění se soupeřům dodržovat pravidla, která byla doposud jen nepsaná.
Jezdci mají mezi sebou dohodu, že pokud se jeden druhému na trati brání a zaujme defenzivní stopu na vnitřní straně, při případném návratu do vnější stopy musí nechat soupeři místo rovnající se alespoň šířce vozu.
To piloti ale ne vždy dodržují a například v Monze Michael Schumacher v některých chvílích Lewisi Hamiltonovi dostatečný prostor nenechával, na což byl upozorněn FIA.
Sportovní pravidla v současné formě ošetřují takové situace v článku 20, kde je mimo jiné uvedeno: ""Manévry, které můžou blokovat ostatní jezdce, jako jsou vícenásobná změna směru jízdy při bránění pozice, úmyslné opouštění trati nebo jakékoliv jiné abnormální změny směru jízdy, nejsou povolené." Článek 16.1 pak také označuje za incident případ, kdy jezdec nelegitimně zabrání legitimnímu předjetí jiným jezdcem.
Nikde však není písemně definováno zmíněné ponechání dostatečného prostoru při návratu z defenzivní do závodní stopy. To by se mělo od příštího roku změnit a být konkrétně zmíněno ve Sportovních pravidlech. Podle Autosportu ale hodlá FIA posuzovat incidenty podle tohoto pravidla už od letošního závodu v Koreji.
Stewardům se v Jeongamu dostalo také připomenutí, že můžou k jakémukoliv trestu jezdcům přidávat napomenutí. Napomenutí je nejlehčí forma trestu, ale je možné ho kombinovat například s průjezdem boxovou uličkou. Význam to má v tom, že platí pravidlo třikrát a dost. To v praxi podle pravidel znamená, že pokud jezdec dostane během roku tři napomenutí, ztratí v dalším závodě 10 míst na startovním roštu. Ovšem alespoň dvě z těchto napomenutí se musí týkat prohřešků při řízení.