FIA zpřísní testy ohebnosti předních křídel už v Belgii

Mezinárodní automobilová federace nechce v kauze ohebných předních křídel jen pasivně přihlížet a rozhodla se zvýšit zátěž, kterou testuje tuhost těchto aerodynamických dílů.

Doposud testy prováděla tak, že na každou stranu předního křídla zavěsila 50 kilogramů a změřila, jestli nedojde k ohnutí, které by přesáhlo 10 milimetrů. Všechny vozy tímto testem prošly bez problémů i na Hungaroringu.

Jelikož se ale přední křídla na vozech týmů Red Bull a Ferrari ve vysokých rychlost prokazatelně ohýbají, panuje podezření, že průběh ohýbání není lineární, tj. že s rostoucí zátěží zrychluje.

Proto FIA týmům oznámila, že už při Grand Prix Belgie zvýší zátěž, kterou používá při testu ohebnosti křídel, což jí umožňují technická pravidla. Federace si ve zprávě týmům vyhradila právo testovací zátěž navýšit až na dvojnásobek, tedy na 100 kilogramů na každé straně, přičemž při této hodnotě by se křídlo nesmělo ohnout o víc než 20 milimetrů.

Vzhledem k tomu, že pravidla zakazují pohyblivé aerodynamické díly a týmy se testovací metody snažily obcházet už v minulosti, je součástí regulí článek 3.17.8, který federaci umožňuje zpřísnit metodiku měření, pokud má podezření, že dochází k pohybu aerodynamických dílů za jízdy.

FIA se chce také zaměřit na podlahy vozů, protože existuje podezření, že některé týmy zneužívají úchyty a spoje k získání aerodynamické výhody.

Doporučujeme

Články odjinud