Týmy se vždy snaží najít v rámci pravidel skulinky, které by jim pomohly. Platí to také o pohonných jednotkách.
Průtok paliva je od loňského zavedení nových pohonných jednotek omezen dvěma hodnotami. Celkem je možné za závod spotřebovat 100 kg paliva a jeho průtok nesmí být nikdy vyšší než 100 kg/h.
Senzor, který měří průtok, je pouze na jednom místě v nádrži. Mezi senzorem a vstřikovačem je přitom určitý prostor. Výrobci tak mohou podle Craiga Scarborougha z Autosportu posílat palivo do motoru i v okamžiku, kdy ho motor nepotřebuje, čímž se postupně nahromadí a v určitý okamžik je využito, což vede k vyššímu výkonu.
Článek 5.10.5 technických pravidel přitom říká, že jakékoliv zařízení nebo procedura, zajišťující zvýšení úrovně průtoku paliva po okamžiku měření, je zakázána.
FIA chce nyní toto pravidlo začít vymáhat a lépe sledovat jeho dodržování. Do Velké ceny Číny mají být zavedeny nové senzory tak, aby bylo možné tlak paliva sledovat v jakékoliv části pohonné jednotky.
Foto: Renault