FIA znovu zpřísní testy ohebnosti předních křídel

FIA znovu zpřísní testy ohebnosti předních křídel

Příští rok čekají týmy rozšířené testy flexibility předního křídla, Mezinárodní automobilová federace v této oblasti stále nemá vyhráno.

Ohebná přední křídla a nosy vozů jsou věčným tématem několika posledních sezón. Týmy jsou vždy o krok napřed před pravidly, testy ohebnosti procházejí, ale jejich křídla se za jízdy ohýbají či otáčejí a vylepšují aerodynamiku ve vyšších rychlostech.

FIA už několikrát zpřísnila a vylepšila testy, kterými musí vozy procházet, a další krok udělá před příští sezónou. V současnosti vystavují technici federace přední křídla síle 1000 Newtonů (asi 102 kg) na každé straně, a to 790 milimetrů před přední nápravou.

Příští rok to bude 640 a 940 milimetrů před přední nápravou, na každé straně tedy bude testovat křídla na dvou místech místo dosavadního jednoho. To by mimo jiné mělo odhalit rotační křídla.

Když technický delegát FIA Charlie Whiting vysvětloval tyto změny, byl také dotázán na gumový nos Red Bullu, který odhalila zastávka Sebastiana Vettela v Abú Zabí. FIA už jednou řekla, že je nos RB8 v pořádku, Whiting to teď zopakoval.

"To, co jste viděli v posledním závodě u Red Bullu, bylo extrémní, protože oni mají v tom místě kamery a ten člověk se snažil s nimi kroutit, aby sundal nos," řekl. "Myslím, že kdyby měly ostatní vozy kamery namontované v těchto místech a udělali by to samé, aby sundaly nos, bylo by to velmi podobné."

"My jsme přesvědčení o tom, že vůz Red Bullu není v tomto místě flexibilnější než jakýkoliv jiný, takže to byl spíš takový zvláštní úkaz, který asi nikdo nečekal, ale má to logické vysvětlení."

Doporučujeme

Články odjinud