FIA znovu upřesnila, co je přípustné bránění pozice

FIA znovu upřesnila, co je přípustné bránění pozice

Jezdcům se od Mezinárodní automobilové federace dostalo dalšího zpřesňujícího výkladu pravidel, aby lépe věděli, co si můžou na trati dovolit.

Motivací pro tento krok byly bahrajnské souboje Fernanda Alonsa a Lewise Hamiltona s Nicem Rosbergem. Rosberg při nich vyvedl oba jezdce na okraj trati, ale protože ani jeden ze soupeřových vozů nebyl v tu chvíli významnou částí vedle jeho mercedesu, FIA ho nepotrestala.

Někteří přesto považovali Rosbergovy manévry za nebezpečné a dlouhá debata vyústila ve zpřesňující výklad pravidel. Poslal ho ředitel závodů Charlie Whiting všem týmům už před závodem v Silverstonu, citoval z něj Autosport.

"Jezdec bránící pozici na rovince nebo před brzdnou zónou může během svého prvního manévru využít celou šířku tratě za předpokladu, že se o předjetí pokoušející vůz nedostal vedle něj významnou částí. Při takovém bránění jezdec nesmí opustit trať bez ospravedlnitelného důvodu," napsal Whiting.

"Aby nebylo žádných pochyb, pokud se o předjetí pokoušející vůz dostane jakoukoliv částí svého předního křídla vedle zadního kola vozu vpředu, bude to považováno za ´významnou část´."

Jezdci teď tedy budou mít jasno. Pokud se soupeř za nimi dostane alespoň částí předního křídla vedle jejich zadního kola, musí mu nechat mezi svým vozem a okrajem trati prostor pro případné předjetí. V opačném případě můžou pro bránění využít celou šířku trati. To platí pro první změnu směru jízdy.

Pokud se totiž jedná o druhou změnu směru jízdy, tak jezdec musí soupeři nechat prostor mezi svým vozem a okrajem trati v každém případě.

Doporučujeme

Články odjinud