FIA změnila pravidla o bránění pozic, safety caru a další

FIA změnila pravidla o bránění pozic, safety caru a další

Světová rada motorsportu schválila na svém letošním posledním zasedání několik změn ve Sportovních a Technických pravidlech 2012.

FIA zavedla úpravy s platností pro příští sezónu hned v několika oblastech.

Sportovní pravidla

  • Vozy se už nesmějí účastnit předsezónních testů, aniž by prošly všemi nárazovými testy.
  • Maximální doba trvání závodu nyní bude čtyři hodiny, aby nedocházelo k tomu, že s dlouhým přerušením může závod trvat až osm hodin, pokud to není jinak omezeno (reakce na letošní Kanadu).
  • Než se safety car vrátí do boxů, všem vozům se ztrátou jednoho a více kol bude umožňěno předjet safety car a zařadit se na své pozice na konci startovního pole. Tím bude zajištěn čistý restart a pomalejší vozy nebudou překážet těm, které závodí o pozice.
  • Jezdci už nesmějí opouštět trať bez ospravedlnitelného důvodu, například si zkracovat šikany v zaváděcích kolech nebo při návratu do boxů, aby ušetřili čas a palivo (reakce nejen na Vettela letos v Koreji).
  • Jezdci se už nesmějí vracet do závodní stopy, když ji opustili kvůli bránění pozice.
  • Jeden třídenní test se uskuteční během sezóny, dříve nebyl žádný.
  • Všechna rozhodnutí stewardů, proti kterým není odvolání, jsou teď v pravidlech na jednom místě, místo několika.
  • Všechny pneumatiky alokované jezdci pro závodní víkend teď můžou být použity první den volných tréninků, v minulosti mohly být použity jen tři sady.

Technická pravidla

  • Všechny parametry nastavení (standardizované) elektronické řídící jednotky (vozů), které dříve byly uváděny jen v technických nařízeních, jsou teď v příslušných částech Technických pravidel.
  • Koncovky výfuků jsou teď předmětem přísné regulace, aby byl co nejvíce minimalizován aerodynamický efekt výfukových plynů.
  • Bezpečnostní vypínače vozů jsou teď lépe označeny pro traťové maršály.
  • Boční nárazové struktury vozů teď budou předmětem dalšího testu.

Doporučujeme

Články odjinud