Světová rada motorsportu schválila na svém letošním posledním zasedání několik změn ve Sportovních a Technických pravidlech 2012.
FIA zavedla úpravy s platností pro příští sezónu hned v
několika oblastech.
Sportovní pravidla
- Vozy se už nesmějí účastnit předsezónních testů,
aniž by prošly všemi nárazovými testy.
- Maximální doba trvání závodu nyní bude čtyři
hodiny, aby nedocházelo k tomu, že s dlouhým přerušením může závod trvat až osm
hodin, pokud to není jinak omezeno (reakce na letošní Kanadu).
- Než se safety car vrátí do boxů, všem vozům se
ztrátou jednoho a více kol bude umožňěno předjet safety car a zařadit se na své
pozice na konci startovního pole. Tím bude zajištěn čistý restart a pomalejší
vozy nebudou překážet těm, které závodí o pozice.
- Jezdci už nesmějí opouštět trať bez
ospravedlnitelného důvodu, například si zkracovat šikany v zaváděcích kolech
nebo při návratu do boxů, aby ušetřili čas a palivo (reakce nejen na Vettela
letos v Koreji).
- Jezdci se už nesmějí vracet do závodní stopy,
když ji opustili kvůli bránění pozice.
- Jeden třídenní test se uskuteční během sezóny,
dříve nebyl žádný.
- Všechna rozhodnutí stewardů, proti kterým není
odvolání, jsou teď v pravidlech na jednom místě, místo několika.
- Všechny pneumatiky alokované jezdci pro závodní
víkend teď můžou být použity první den volných tréninků, v minulosti mohly být
použity jen tři sady.
Technická pravidla
- Všechny parametry nastavení (standardizované)
elektronické řídící jednotky (vozů), které dříve byly uváděny jen v technických
nařízeních, jsou teď v příslušných částech Technických pravidel.
- Koncovky výfuků jsou teď předmětem přísné
regulace, aby byl co nejvíce minimalizován aerodynamický efekt výfukových
plynů.
- Bezpečnostní vypínače vozů jsou teď lépe
označeny pro traťové maršály.
- Boční nárazové struktury vozů teď budou předmětem dalšího
testu.