FIA zavedla slibovaný systém licencí pro členy týmů

Mezinárodní automobilová federace chce mít kontrolu nad tím, kdo pracuje ve formuli 1 na vrcholových pozicích, proto zavedla systém licencí.
FIA zavedla slibovaný systém licencí pro členy týmů

Myšlenka zavést licence pro členy týmů vznikla po odhalení podvodu týmu Renault při GP Singapuru 2008. FIA tehdy považovala za prokázané, že se na úmyslné nehodě Nelsona Piqueta podíleli Flavio Briatore a Pat Symonds, a proto jim udělila dlouhodobé zákazy působení v motorsportu.

Briatore dostal původně doživotní stopku, ale soud rozhodnutí FIA zneplatnil, protože uznal, že federace nemá nad manažery týmů žádnou moc, jelikož nejsou jejími zaměstnanci ani držiteli jakéhokoliv oprávnění či licence.

Aby FIA zabránila opakování takových problémů a získala nezpochybnitelnou pravomoc rozhodovat o tom, koho případně vyloučí ze svých soutěží, zavedla systém licencí, ve formuli 1 s platností od začátku letošní sezóny.

Vybraný počet seniorských manažerů z každého týmu se bude muset zaregistrovat u FIA a získat licenci pro práci ve formuli 1. Každý držitel licence se zaváže, že bude dodržovat nový kodex dobrého chování. V případě jeho porušení mu může FIA sebrat licenci, a zakázat mu tak působení v tomto sportu.

Doposud měli licence na působení (jezdění) ve formuli 1 jen jezdci.

Další článek: Jezdci nesmí používat zadní křídla v kombinaci s mokrými pneumatikami

9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.