Mezinárodní automobilová federace chce mít kontrolu nad tím, kdo pracuje ve formuli 1 na vrcholových pozicích, proto zavedla systém licencí.
Myšlenka zavést licence pro členy týmů vznikla po odhalení podvodu týmu Renault při GP Singapuru 2008. FIA tehdy považovala za prokázané, že se na úmyslné nehodě Nelsona Piqueta podíleli Flavio Briatore a Pat Symonds, a proto jim udělila dlouhodobé zákazy působení v motorsportu.
Briatore dostal původně doživotní stopku, ale soud rozhodnutí FIA zneplatnil, protože uznal, že federace nemá nad manažery týmů žádnou moc, jelikož nejsou jejími zaměstnanci ani držiteli jakéhokoliv oprávnění či licence.
Aby FIA zabránila opakování takových problémů a získala nezpochybnitelnou pravomoc rozhodovat o tom, koho případně vyloučí ze svých soutěží, zavedla systém licencí, ve formuli 1 s platností od začátku letošní sezóny.
Vybraný počet seniorských manažerů z každého týmu se bude muset zaregistrovat u FIA a získat licenci pro práci ve formuli 1. Každý držitel licence se zaváže, že bude dodržovat nový kodex dobrého chování. V případě jeho porušení mu může FIA sebrat licenci, a zakázat mu tak působení v tomto sportu.
Doposud měli licence na působení (jezdění) ve formuli 1 jen jezdci.