Spory o F-průduch Mercedesu jsou zřejmě definitivně u konce. Stewardi v Malajsii ho označili za legální a Lotus se s tím smířil.
Lotus dnes v Šanghaji podal oficiální protest proti zadnímu křídlu Mercedesu W03, psali jsme zde. Stewardi si vyslechli představitele obou týmů a technického delegáta FIA Jo Bauera. Poté zopakovali, že Mercedes svůj systém s experty federace konzultoval už na začátku roku, přičemž dostal zelenou, a nakonec jednomyslně rozhodli o zamítnutí protestu.
Lotus se mohl ještě odvolat k Mezinárodnímu odvolacímu soudu, očekával to od něj i Mercedes, ale nakonec to neudělá a rozhodnutí stewardů akceptoval.
Svůj postoj stewardi zdůvodnili následovně:
- Různé týmy používají na svých vozech různé díly, které byly navrženy tak, aby těžily ze změn v toku vzduchu, které způsobí aktivace DRS. To platí i pro F-průduch Mercedesu.
- Úprava Mercedesu vyhovuje všem pravidlům o geometrii a tuhosti karoserie.
- Úprava Mercedesu je zcela pasivní a neobsahuje žádné pohyblivé části.
- Jediným účelem DRS je zlepšit předjíždění. A úprava Mercedesu je zcela v souladu s tímto cílem.
- Úprava Mercedesu není přímo ovládána pohyby jezdce. Aerodynamiku vozu ovlivňuje nepřímo v důsledku aktivace DRS.
- Úprava Mercedesu není samostatně funkčním systémem nebo zařízením, je součástí řešení, které využívá tok vzduchu vyvolaný aktivací DRS.
- Úprava Mercedesu není aktivována pohybem jezdce. Aktivována je důsledkem změny pozice pohyblivé části karoserie (horní díl zadního křídla), která je umožněna pravidly.
- Úprava Mercedesu zřejmě mění aerodynamické vlastnosti vozu snížením odporu vzduchu, ale to je v souladu s úmyslem pravidel.
Zkrátka řečeno FIA nevnímá F-průduch Mercedesu jako systém, který by podléhal vlastní aktivaci, ale v podstatě jen jako speciální tvarování karoserie vozu, které těží z následků aktivace DRS.