Ještě před omezením foukání difuzorů přichází do formule 1 zákaz měnit nastavení motoru mezi kvalifikací a závodem. Zřejmým cílem je Red Bull.
Mezinárodní automobilová federace rozhodla, že s okamžitou platností zakáže speciální mapy (nastavení) motorů pro kvalifikace. Zajistí to nepřímo tak, že zakázala měnit nastavení motoru mezi kvalifikací a závodem.
Toto opatření platí už pro nadcházející Grand Prix Evropy ve Valencii. Nejvíc se pravděpodobně dotkne Red Bullu, jenž má největší rozdíly mezi kvalifikačním a závodním výkonem. Bylo to přičítáno právě speciálnímu režimu motoru, který významně foukal difuzor výfukovými plyny a zvyšoval přítlak. Jelikož jsou ale takové režimy velmi náročné na mechaniku a spotřebu paliva, dají se použít jen krátkodobě v kvalifikacích. V závodech jsou používány mírnější verze.
Jestli tajemství kvalifikační dominance Red Bullu skutečně spočívá v této oblasti, ukáží příští závody. Opatření FIA znamená, že vůz musí na startovní rošt nastoupit se stejným nastavením motoru, jako použil v kvalifikaci. Během závodu ho pak měnit může, ale to by museli mechanici k vozu připojit počítač během zastávky v boxech, což se jeví nereálně.
Po Valencii pak vstoupí v platnost zákaz foukání difuzorů výfukovými plyny, když jezdec nešlape na plynový pedál. Může tedy dojít na slova šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho o novém rozložení sil v šampionátu.