Tovární tým Toyota získal v sedmém závodě letošní sezóny FIA WEC double na domácí trati Fudži Speedway a v novodobé historii závodu 6 hours of Fudži je tak stále nejúspěšnějším týmem na tomto okruhu. Od roku 2012 zde japonské prototypy třídy LMP 1 získaly pět vítězství ze šesti závodů.
Dnešní závod byl kvůli silnému dešti odstartován za safety carem. Double v kvalifikaci sice získaly prototypy Porsche 919 Hybrid, v závodě samotném však německé vozy Toyotám příliš nestačily. V průběhu závodu se postupně oba prototypy TS050 Hybrid dostaly před speciály německého továrního týmu.
Během šestihodinového závodu musel celkem šestkrát vyjet safety car, z toho však pouze jednou kvůli nehodě na trati. Ve zbývajících případech musel zpomalovací vůz vyjet kvůli silnému dešti a mlze.
Mlha kromě neutralizace závodu znamenala i vyvěšení červených vlajek, ke kterému došlo dvakrát. Po druhém zastavení závodu hodinu a půl před koncem již nedošlo k restartu, a tak vozy patnáct minut před vypršením šestihodinového limitu zamířily do parc fermé. Jako výsledky závodu bylo uznáno pořadí před jeho zastavením.
Hartley si musí na titul počkat
Třetí vítězství v sezóně tudíž získali Sébastian Buemi, Kazuki Nakajima a Anthony Davidson s Toyotou TS050 Hybrid #8. Díky triumfu této posádky byla minimálně o jeden závod odložena mistrovská korunovace jezdců Porsche Hartleyho, Bambera a Bernharda z vozu 919 Hybrid #2.
Za Toyotou #8 dokončil na druhém místě sesterský prototyp #7 posádky Kobayashi, Lopez, Conway. Třetí místo obsadili Andre Lotterer, Neel Jani a Nick Tandy s Porsche #1.
V kategorii LMP 2 na Fudži Speedway zvítězili Bruno Senna, Julien Canal a Nicolas Prost s Orecou 07 Gibson #31 stáje Vaillante Rebellion. O poznání hůře si vedl druhý vůz švýcarské stáje, který po nehodě Mathiase Becheho šachovnicový prapor neviděl. Druhou příčku v LMP 2 získal prototyp Alpine #36 (Negrao/Menezes/Lapierre) před třetí Orecou #38 (Tung/Laurent/Jarvis) týmu Jackieho Chana.
Tovární Ferrari 488 GTE #51 posádky James Calado, Alessandro Pier Guidi zvítězilo pod horu Fudži ve třídě LMGTE – PRO. Druhé a třetí místo v této kategorii získaly tovární vozy Porsche 911 RSR #91 (Lietz/Makowiecki) a #92 (Estre/Christensen).
Velmi nepodařený závod mají za sebou dosavadní lídři kategorie LMGTE – PRO Andy Priaulx a Harry Tincknell, kteří se střídají v kokpitu Fordu GT #67. Tato posádka nedříve „vyfasovala“ minutovou penalizaci za opuštění pit lane pod červenou vlajku, následně Andy Priaulx kolidoval s jedním z vozů Porsche při snaze dostat se do stejného kola a jen o pár momentů později nezvládl stejný pilot svůj Ford na konci cílové rovinky a skončil v bariéře.
Třídu LMGTE – AM vyhráli ve Fudži Thomas Flohr, Francesco Castellacci a Miguel Molina s vozem Ferrari 488 GTE #54 týmu Spirit of Race.
Výsledky
P |
# |
Jezdci |
Vůz |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
8 |
Sébastien Buemi |
Toyota |
4:24:50.950 |
113 |
Anthony Davidson |
Kazuki Nakajima |
2 |
7 |
Mike Conway |
Toyota |
1.498 |
113 |
Kamui Kobayashi |
José María López |
3 |
1 |
Neel Jani |
Porsche |
2.272 |
113 |
André Lotterer |
Nick Tandy |
4 |
2 |
Timo Bernhard |
Porsche |
1 kolo |
112 |
Earl Bamber |
Brendon Hartley |
5 |
31 |
Julien Canal |
ORECA/Gibson |
3 kola |
110 |
Nicolas Prost |
Bruno Senna |
6 |
36 |
Nicolas Lapierre |
Alpine/Gibson |
3 kola |
110 |
Gustavo Menezes |
André Negrão |
7 |
38 |
Ho-Pin Tung |
ORECA/Gibson |
3 kola |
110 |
Oliver Jarvis |
Thomas Laurent |
8 |
28 |
François Perrodo |
ORECA/Gibson |
3 kola |
110 |
M.Vaxivière |
Emmanuel Collard |
9 |
24 |
Matt Rao |
ORECA/Gibson |
3 kola |
110 |
Ben Hanley |
Jean-Éric Vergne |
10 |
26 |
Roman Rusinov |
ORECA/Gibson |
3 kola |
110 |
Pierre Thiriet |
James Rossiter |
11 |
51 |
James Calado |
Ferrari |
4 kola |
109 |
A.P.Guidi |
12 |
91 |
Richard Lietz |
Porsche |
4 kola |
109 |
F.Makowiecki |
13 |
25 |
Roberto González |
ORECA/Gibson |
4 kola |
109 |
Simon Trummer |
Vitaly Petrov |
14 |
92 |
M.Christensen |
Porsche |
4 kola |
109 |
Kévin Estre |
15 |
66 |
Stefan Mücke |
Ford |
4 kola |
109 |
Olivier Pla |
16 |
71 |
Davide Rigon |
Ferrari |
4 kola |
109 |
Sam Bird |
17 |
97 |
Darren Turner |
Aston Martin |
4 kola |
109 |
Jonny Adam |
18 |
95 |
Nicki Thiim |
Aston Martin |
5 kol |
108 |
Marco Sørensen |
19 |
54 |
Thomas Flohr |
Ferrari |
6 kol |
107 |
F.Castellacci |
Miguel Molina |
20 |
61 |
Mok Weng Sun |
Ferrari |
6 kol |
107 |
Keita Sawa |
Matt Griffin |
21 |
77 |
Christian Ried |
Porsche |
6 kol |
107 |
Matteo Cairoli |
Marvin Dienst |
22 |
86 |
Mike Hedlund |
Porsche |
7 kol |
106 |
Ben Barker |
Nick Foster |
23 |
98 |
Paul Dalla Lana |
Aston Martin |
8 kol |
105 |
Pedro Lamy |
Mathias Lauda |
24 |
67 |
Andy Priaulx |
Ford |
17 kol |
96 |
Harry Tincknell |
25 |
13 |
Mathias Beche |
ORECA/Gibson |
28 kol |
85 |
David H.Hansson |
Nelson Piquet Jr. |
- |
37 |
David Cheng |
ORECA/Gibson |
|
52 |
Alex Brundle |
|
Tristan Gommendy |
|