FIA WEC: Toyota vyválčila double v dešti a mlze pod horou Fudži

Tovární tým Toyota získal v sedmém závodě letošní sezóny FIA WEC double na domácí trati Fudži Speedway a v novodobé historii závodu 6 hours of Fudži je tak stále nejúspěšnějším týmem na tomto okruhu. Od roku 2012 zde japonské prototypy třídy LMP 1 získaly pět vítězství ze šesti závodů.
FIA WEC: Toyota vyválčila double v dešti a mlze pod horou Fudži

Dnešní závod byl kvůli silnému dešti odstartován za safety carem. Double v kvalifikaci sice získaly prototypy Porsche 919 Hybrid, v závodě samotném však německé vozy Toyotám příliš nestačily. V průběhu závodu se postupně oba prototypy TS050 Hybrid dostaly před speciály německého továrního týmu.  

Během šestihodinového závodu musel celkem šestkrát vyjet safety car, z toho však pouze jednou kvůli nehodě na trati. Ve zbývajících případech musel zpomalovací vůz vyjet kvůli silnému dešti a mlze.

Mlha kromě neutralizace závodu znamenala i vyvěšení červených vlajek, ke kterému došlo dvakrát. Po druhém zastavení závodu hodinu a půl před koncem již nedošlo k restartu, a tak vozy patnáct minut před vypršením šestihodinového limitu zamířily do parc fermé. Jako výsledky závodu bylo uznáno pořadí před jeho zastavením.

Hartley si musí na titul počkat

Třetí vítězství v sezóně tudíž získali Sébastian Buemi, Kazuki Nakajima a Anthony Davidson s Toyotou TS050 Hybrid #8. Díky triumfu této posádky byla minimálně o jeden závod odložena mistrovská korunovace jezdců Porsche Hartleyho, Bambera a Bernharda z vozu 919 Hybrid #2.

Za Toyotou #8 dokončil na druhém místě sesterský prototyp #7 posádky Kobayashi, Lopez, Conway. Třetí místo obsadili Andre Lotterer, Neel Jani a Nick Tandy s Porsche #1.

V kategorii LMP 2 na Fudži Speedway zvítězili Bruno Senna, Julien Canal a Nicolas Prost s Orecou 07 Gibson #31 stáje Vaillante Rebellion. O poznání hůře si vedl druhý vůz švýcarské stáje, který po nehodě Mathiase Becheho šachovnicový prapor neviděl. Druhou příčku v LMP 2 získal prototyp Alpine #36 (Negrao/Menezes/Lapierre) před třetí Orecou #38 (Tung/Laurent/Jarvis) týmu Jackieho Chana.

Tovární Ferrari 488 GTE #51 posádky James Calado, Alessandro Pier Guidi zvítězilo pod horu Fudži ve třídě LMGTE – PRO. Druhé a třetí místo v této kategorii získaly tovární vozy Porsche 911 RSR #91 (Lietz/Makowiecki) a #92 (Estre/Christensen).

Velmi nepodařený závod mají za sebou dosavadní lídři kategorie LMGTE – PRO Andy Priaulx a Harry Tincknell, kteří se střídají v kokpitu Fordu GT #67. Tato posádka nedříve „vyfasovala“ minutovou penalizaci za opuštění pit lane pod červenou vlajku, následně Andy Priaulx kolidoval s jedním z vozů Porsche při snaze dostat se do stejného kola a jen o pár momentů později nezvládl stejný pilot svůj Ford na konci cílové rovinky a skončil v bariéře.

Třídu LMGTE – AM vyhráli ve Fudži Thomas Flohr, Francesco Castellacci a Miguel Molina s vozem Ferrari 488 GTE #54 týmu Spirit of Race.

Výsledky

P # Jezdci Vůz Čas / ztráta Kol
8 Sébastien Buemi Toyota 4:24:50.950 113
Anthony Davidson
Kazuki Nakajima
7 Mike Conway Toyota 1.498 113
Kamui Kobayashi
José María López
1 Neel Jani Porsche 2.272 113
André Lotterer
Nick Tandy
2 Timo Bernhard Porsche 1 kolo 112
Earl Bamber
Brendon Hartley
31 Julien Canal ORECA/Gibson 3 kola 110
Nicolas Prost
Bruno Senna
36 Nicolas Lapierre Alpine/Gibson 3 kola 110
Gustavo Menezes
André Negrão
38 Ho-Pin Tung ORECA/Gibson 3 kola 110
Oliver Jarvis
Thomas Laurent
28 François Perrodo ORECA/Gibson 3 kola 110
M.Vaxivière
Emmanuel Collard
24 Matt Rao ORECA/Gibson 3 kola 110
Ben Hanley
Jean-Éric Vergne
10  26 Roman Rusinov ORECA/Gibson 3 kola 110
Pierre Thiriet
James Rossiter
11  51 James Calado Ferrari 4 kola 109
A.P.Guidi
12  91 Richard Lietz Porsche 4 kola 109
F.Makowiecki
13  25 Roberto González ORECA/Gibson 4 kola 109
Simon Trummer
Vitaly Petrov
14  92 M.Christensen Porsche 4 kola 109
Kévin Estre
15  66 Stefan Mücke Ford 4 kola 109
Olivier Pla
16  71 Davide Rigon Ferrari 4 kola 109
Sam Bird
17  97 Darren Turner Aston Martin 4 kola 109
Jonny Adam
18  95 Nicki Thiim Aston Martin 5 kol 108
Marco Sørensen
19  54 Thomas Flohr Ferrari 6 kol 107
F.Castellacci
Miguel Molina
20  61 Mok Weng Sun Ferrari 6 kol 107
Keita Sawa
Matt Griffin
21  77 Christian Ried Porsche 6 kol 107
Matteo Cairoli
Marvin Dienst
22  86 Mike Hedlund Porsche 7 kol 106
Ben Barker
Nick Foster
23  98 Paul Dalla Lana Aston Martin 8 kol 105
Pedro Lamy
Mathias Lauda
24  67 Andy Priaulx Ford 17 kol 96
Harry Tincknell
25  13 Mathias Beche ORECA/Gibson 28 kol 85
David H.Hansson
Nelson Piquet Jr.
37 David Cheng ORECA/Gibson   52
Alex Brundle  
Tristan Gommendy  
Diskuze (9) Další článek: Hartley: Závodění s LMP1 mě připravilo na premiéru ve formuli 1
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.