FIA WEC: Toyota vyválčila double v dešti a mlze pod horou Fudži

Tovární tým Toyota získal v sedmém závodě letošní sezóny FIA WEC double na domácí trati Fudži Speedway a v novodobé historii závodu 6 hours of Fudži je tak stále nejúspěšnějším týmem na tomto okruhu. Od roku 2012 zde japonské prototypy třídy LMP 1 získaly pět vítězství ze šesti závodů.
FIA WEC: Toyota vyválčila double v dešti a mlze pod horou Fudži

Dnešní závod byl kvůli silnému dešti odstartován za safety carem. Double v kvalifikaci sice získaly prototypy Porsche 919 Hybrid, v závodě samotném však německé vozy Toyotám příliš nestačily. V průběhu závodu se postupně oba prototypy TS050 Hybrid dostaly před speciály německého továrního týmu.  

Během šestihodinového závodu musel celkem šestkrát vyjet safety car, z toho však pouze jednou kvůli nehodě na trati. Ve zbývajících případech musel zpomalovací vůz vyjet kvůli silnému dešti a mlze.

Mlha kromě neutralizace závodu znamenala i vyvěšení červených vlajek, ke kterému došlo dvakrát. Po druhém zastavení závodu hodinu a půl před koncem již nedošlo k restartu, a tak vozy patnáct minut před vypršením šestihodinového limitu zamířily do parc fermé. Jako výsledky závodu bylo uznáno pořadí před jeho zastavením.

Hartley si musí na titul počkat

Třetí vítězství v sezóně tudíž získali Sébastian Buemi, Kazuki Nakajima a Anthony Davidson s Toyotou TS050 Hybrid #8. Díky triumfu této posádky byla minimálně o jeden závod odložena mistrovská korunovace jezdců Porsche Hartleyho, Bambera a Bernharda z vozu 919 Hybrid #2.

Za Toyotou #8 dokončil na druhém místě sesterský prototyp #7 posádky Kobayashi, Lopez, Conway. Třetí místo obsadili Andre Lotterer, Neel Jani a Nick Tandy s Porsche #1.

V kategorii LMP 2 na Fudži Speedway zvítězili Bruno Senna, Julien Canal a Nicolas Prost s Orecou 07 Gibson #31 stáje Vaillante Rebellion. O poznání hůře si vedl druhý vůz švýcarské stáje, který po nehodě Mathiase Becheho šachovnicový prapor neviděl. Druhou příčku v LMP 2 získal prototyp Alpine #36 (Negrao/Menezes/Lapierre) před třetí Orecou #38 (Tung/Laurent/Jarvis) týmu Jackieho Chana.

Tovární Ferrari 488 GTE #51 posádky James Calado, Alessandro Pier Guidi zvítězilo pod horu Fudži ve třídě LMGTE – PRO. Druhé a třetí místo v této kategorii získaly tovární vozy Porsche 911 RSR #91 (Lietz/Makowiecki) a #92 (Estre/Christensen).

Velmi nepodařený závod mají za sebou dosavadní lídři kategorie LMGTE – PRO Andy Priaulx a Harry Tincknell, kteří se střídají v kokpitu Fordu GT #67. Tato posádka nedříve „vyfasovala“ minutovou penalizaci za opuštění pit lane pod červenou vlajku, následně Andy Priaulx kolidoval s jedním z vozů Porsche při snaze dostat se do stejného kola a jen o pár momentů později nezvládl stejný pilot svůj Ford na konci cílové rovinky a skončil v bariéře.

Třídu LMGTE – AM vyhráli ve Fudži Thomas Flohr, Francesco Castellacci a Miguel Molina s vozem Ferrari 488 GTE #54 týmu Spirit of Race.

Výsledky

P # Jezdci Vůz Čas / ztráta Kol
8 Sébastien Buemi Toyota 4:24:50.950 113
Anthony Davidson
Kazuki Nakajima
7 Mike Conway Toyota 1.498 113
Kamui Kobayashi
José María López
1 Neel Jani Porsche 2.272 113
André Lotterer
Nick Tandy
2 Timo Bernhard Porsche 1 kolo 112
Earl Bamber
Brendon Hartley
31 Julien Canal ORECA/Gibson 3 kola 110
Nicolas Prost
Bruno Senna
36 Nicolas Lapierre Alpine/Gibson 3 kola 110
Gustavo Menezes
André Negrão
38 Ho-Pin Tung ORECA/Gibson 3 kola 110
Oliver Jarvis
Thomas Laurent
28 François Perrodo ORECA/Gibson 3 kola 110
M.Vaxivière
Emmanuel Collard
24 Matt Rao ORECA/Gibson 3 kola 110
Ben Hanley
Jean-Éric Vergne
10  26 Roman Rusinov ORECA/Gibson 3 kola 110
Pierre Thiriet
James Rossiter
11  51 James Calado Ferrari 4 kola 109
A.P.Guidi
12  91 Richard Lietz Porsche 4 kola 109
F.Makowiecki
13  25 Roberto González ORECA/Gibson 4 kola 109
Simon Trummer
Vitaly Petrov
14  92 M.Christensen Porsche 4 kola 109
Kévin Estre
15  66 Stefan Mücke Ford 4 kola 109
Olivier Pla
16  71 Davide Rigon Ferrari 4 kola 109
Sam Bird
17  97 Darren Turner Aston Martin 4 kola 109
Jonny Adam
18  95 Nicki Thiim Aston Martin 5 kol 108
Marco Sørensen
19  54 Thomas Flohr Ferrari 6 kol 107
F.Castellacci
Miguel Molina
20  61 Mok Weng Sun Ferrari 6 kol 107
Keita Sawa
Matt Griffin
21  77 Christian Ried Porsche 6 kol 107
Matteo Cairoli
Marvin Dienst
22  86 Mike Hedlund Porsche 7 kol 106
Ben Barker
Nick Foster
23  98 Paul Dalla Lana Aston Martin 8 kol 105
Pedro Lamy
Mathias Lauda
24  67 Andy Priaulx Ford 17 kol 96
Harry Tincknell
25  13 Mathias Beche ORECA/Gibson 28 kol 85
David H.Hansson
Nelson Piquet Jr.
37 David Cheng ORECA/Gibson   52
Alex Brundle  
Tristan Gommendy  
Diskuze (9) Další článek: Hartley: Závodění s LMP1 mě připravilo na premiéru ve formuli 1
10:36 | FIA v Rakousku přidá třetí DRS a to mezi 1. a 3. zatáčkou. Všechny tři DRS zóny budou mít samostatný detekční bod.
18:51 | Podle Nikoho Laudy měl dostat Vettel větší trest než jen 5 sekund.
23. června | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
23. června | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
23. června | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.

GP Rakouska 2018

Pátek 29. června 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 30. června 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. července 2018
Závod 15.10