FIA vysvětlila zmatky okolo Bearmana  | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

FIA vysvětlila zmatky okolo Bearmana

Oliver Bearman se na konci první části kvalifikace posunul na 10. místo. Poté ale zavlály červené vlajky. Nebo už předtím?

Oliver Bearman byl na 18. místě před svým týmovým kolegou. Do konce kvalifikace zbývaly sekundy. 

11 sekund před koncem se Ocon dostal před něj. V tu chvíli zavlály žluté vlajky, protože boural Franco Colapinto. Bearman se poté posunul na 10. místo před Charlese Leclerca. Přibližně o sekundu až dvě později byla v televizní grafice zobrazena červená vlajka. Bearman následně o svůj čas přišel, protože podle FIA nestihl dokončit své kolo před vyvěšením červených vlajek.

„Na palubní desce nám svítí červená,“ vysvětlil Bearman, kterého cituje Motorsport.com. „K tomu došlo až poměrně dlouho poté, co jsem přejel cílovou čáru. Když jsem se díval na onboard video, bylo jasné, že když jsem přejel čáru, žádná červená vlajka nebyla vyvěšena.“

„Myslím si, že je naprosto nespravedlivé, aby bylo kolo smazáno. Mám pocit, že jakmile jednou udělají rozhodnutí, i když je špatné, i když je zjevně špatné, tak už to nezmění. A to mi přijde trochu kruté.“

FIA: Nestihl to o 3,3 sekundy

Začátek druhé části kvalifikace byl odložen a Bearman zůstával dál v autě. Ředitelství závodu vydalo zprávu, že Bearmanovo kolo prověřuje. Po kvalifikaci FIA potvrdila, že právě kvůli tomu byl začátek Q2 odložen. Podle FIA ale Bearman nestihl své kolo dokončit.

„Červená vlajka byla vyvěšena v čase 16 hodin 32 minut a 17,6 sekundy. Bearman přejel cílovou čáru v 16 hodin 32 minut a 20,9 sekundy, přičemž na startovní bráně se objevil signál přerušení/červená vlajka,“ uvedla FIA v krátkém prohlášení.

„Q2 byla odložena, aby se řídící mohli poradit s příslušnými odborníky na měření času a prozkoumat podkladové údaje a ujistit se, že údaje z časoměrného systému jsou platné a že je tedy správné pokračovat.“

Doporučujeme

Články odjinud