FIA vyjasnila pravidla o difuzorech, upravit je musí několik týmů

Mezinárodní automobilová federace poslala týmům slíbené upřesnění pravidel, které jasně vymezuje otvor pro startér motoru. Několik týmů si teď musí upravit difuzory na svých vozech.

Federaci se nelíbilo, že některé týmy zneužívaly vágní definici otvoru v difuzoru, který slouží pro startér. Pravidla pouze uváděla, že má být "minimální". Některé vozy ho ale měly relativně velký, přičemž například McLaren namítal, že otvor nemá větší než loňský mistrovský vůz Brawn GP.

FIA přesto vydala upřesnění pravidel, které určuje maximální možné rozměry otvoru pro startér, čímž dojde ke sjednocení u všech vozů. Podle Autosportu to bude mít dopady na čtyři týmy, téměř jistě jsou mezi nimi McLaren a Mercedes, další dva jsou pak pravděpodobně Renault a Force India.

Difuzory jsou předmětem sporů od loňského roku, kdy se většina týmů domnívala, že vícepatrové verze odporují pravidlům. Odvolací soud FIA dal ale zapravdu Brawnu, Williamsu a Toyotě, které je používaly od začátku sezóny. Nakonec je tedy na své vozy nasadily všechny stáje, ale většina opakovaně tvrdila, že je to proti duchu pravidel, jejichž cílem bylo zmenšit turbulence za vozem a usnadnit předjíždění. Nakonec se týmy dohodly, že vícepatrové verze difuzorů budou od příštího roku zakázané.

Doporučujeme

Články odjinud