FIA vydala směrnici, která upřesňuje, co je a co není práce na voze během odpykávání penalizace.
Esteban Ocon a Fernando Alonso dostali v prvních dvou závodech penalizaci za špatné postavení na startu. Shodou okolností si penalizaci špatně odpykali a tak přišel další trest.
Zatímco u Ocona začali mechanici na voze pracovat o pár desetin sekund dříve, než měli, u Alonsa došlo hned po zastavení k doteku vozu zadním zvedákem. Alonso žádnou výhodu nezískal a nejdříve se „incident“ obešel bez trestu. Na konci závodu ale přišel trest kvůli údajné dohodě týmů, že kontakt s vozem bude považován za práci. Aston se odvolal a stewardi uznali, že dohoda není jasná.
FIA v Austrálii rozšířila startovní box o 20 cm. Nyní přišla i změna o odpykání trestu.
Technická směrnice F1TM/08
Důležité jsou zejména dva body směrnice:
1. Pro upřesnění a až do dalšího oznámení se v této souvislosti za práci považuje fyzický dotyk vozu nebo jezdce rukou, nářadím nebo vybavením (včetně předních a zadních zvedáků) během jakéhokoli takového trestu.
2. Použití chladicích ventilátorů během penalizace je povoleno za předpokladu, že se žádný takový ventilátor fyzicky nedotýká vozu.