FIA vydala před Velkou cenou Emilia Romagna dvě technické směrnice.
V Miami dominoval McLaren a to zejména díky tolik diskutované výhodě při práci s pneumatikami. V Imole se ale karta obrátila. Je otázkou, jakou roli hrály novinky, které Red Bull nasadil, a jakou charakteristika okruhu, případně další podmínky.
Vysoce postavené zdroje z Red Bullu ale podle webu The Race nevyloučily, že ve hře byl ještě jeden faktor – technické směrnice (TD) vydané FIA před víkendem v Imole.
Christian Horner přiznal, že byl v neděli překvapený, ale nebylo to formou Red Bullu.
„Byli jsme více překvapeni nedostatečným výkonem McLarenu,“ řekl Horner.
První TD se týká kluzných desek. Podlaha dnes generuje významnou část přítlaku, a tak se týmy snaží jet s co nejmenší světlou výškou. Tím ale samozřejmě riskují přílišné opotřebení kluzné desky, což může vést k diskvalifikaci – a takové případy jsme už měli.
Směrnice upřesnila typ materiálů, které mohou být použity v oblasti desek a způsob jejich montáže, ve snaze zabránit týmům, aby hledaly způsoby, jak jezdit blíže k limitu, ale přesto projít testem opotřebení. Některé týmy tak možná musely v Imole svůj vůz „zvednout“.
Druhá směrnice, kterou týmy obdržely od FIA, se netýká interpretace pravidel nebo jejich upřesnění, ale jde o zveřejnění komunikace mezi FIA a Red Bullem týkající se některých otázek ohledně zařízení, která by mohla být potenciálně povolena pro pomoc s chlazením pneumatik.
Má se za to, že FIA dala jasně najevo, že řada konstrukčních nápadů týkajících se použití vodního chlazení sestav kol a pneumatik plus dalších systémů nebude povolena.
Týmy tento způsob komunikace používají ve snaze odhalení toho, co dělají soupeři. Pokud máte nápady, které FIA označí za nelegální, tak samozřejmě víte, že tyto nápady a řešení soupeř nevyužívá.
Pro Red Bull je dnes samozřejmě výhodné tvrdit, že první směrnice mohla ovlivnit formu McLarenu. Podle The Race to ale zdroje z týmu odmítají. Nic na voze nebo jeho nastavení prý měnit nemusel.
Tento víkend nás čeká Monako, což je specifický okruh. Poté se F1 přesune do Španělska, kde začnou platit nová pravidla ohledně testování flexibilit předních křídel. Existují názory, že to může mít nemalý vliv na rozložení sil.