FIA vydala nové technické směrnice. Jde opět o pohonné jednotky

Už půl roku se sice nezávodí, ale to FIA nebrání ve vydání technických směrnic.
FIA vydala nové technické směrnice. Jde opět o pohonné jednotky

Mezinárodní automobilová federace dnes vydala nové technické směrnice. Tradičně se jedná o neveřejné dokumenty, takže podrobnosti neznáme, ale podle dostupných informací by se měly týkat spalování oleje a využívání energie z ERSu – tedy dvou tradičně problematických oblastí.

První technická směrnice se má týkat senzoru, který měří distribuci energie získané systémy ERS. Aktualizované senzory mají být od prvního závodu namontovány do vozů Mercedesu, Ferrari a Red Bullu, které skončily na prvních třech místech v Poháru konstruktérů. Následně budou senzory instalovány také do dalších vozů.

2021: zákaz štěrbin v zadní části podlahy

2021: zákaz štěrbin v zadní části podlahy

Druhá směrnice se má týkat spalování oleje, na které se bude FIA dívat opět přísněji. Směrnice se týká zajištění dodržování limitu spotřeby oleje. Vůz může spotřebovat jen 0,3 litrů za 100 km (v závodě tak celkově necelý litr).

Předpokládá se, že nové směrnice nejsou namířeny proti konkrétnímu týmu, ale je možné, že na nich spolupracovalo Ferrari v rámci neveřejné dohody s FIA, která se týkala vyšetřováni loňské pohonné jednotky.

FIA v březnu uvedla: „FIA a Scuderia Ferrari se dohodly na řadě technických závazků, které zlepší sledování všech pohonných jednotek formule 1 pro nadcházející sezóny šampionátu a pomohou FIA při plnění dalších regulačních povinností ve formuli 1 a při jejích výzkumných činnostech v oblasti emisí uhlíku a udržitelných paliv.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Americký Glickenhaus potvrdil účast ve WEC a start v Le Mans

19:42 | Junior Ferrari Robert Shwartzman vyhrál závod formule 2.
13:09 | Jeden z dalších aspektů. Není to jen o trati a vozech. V současné době jsou podmínky takové, že v případě nehody nemůže vzlétnout vrtulník. A ten je s ohledem na vzdálenost Štýrského Hradce klíčový.
12:57 | Problém pro GP Maďarska: každý z rizikové země (z pohledu F1 hlavně Velká Británie) se může zdržovat jen na okruhu a v hotelu. Pokud bude "chycen" jinde, dostane 15 tisíc euro pokuty. Může to odradit zejména novináře nebo lidi z doprovodných sérií.
11:16 | Na Red Bull Ringu prší. Pokud by dnes kvalifikace nebyla možná, existují tři scénáře: 1) Kvalifikace by se jela v neděli dopoledne (pravděpodobné, má být hezky), 2) Vzaly by se výsledky třetího tréninku (pokud bude), 3) vzaly by se výsledky druhého tréninku.

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink Pérez (1:04.867)
2. trénink Verstappen (1:03.660)
Sobota 11. července 2020
3. trénink Zrušeno (déšť)
Kvalifikace Hamilton (1:19.273, déšť)
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10