FIA vydala manuál k omezení rádiové komunikace

Mezinárodní automobilová federace připravila manuál pro týmy a jezdce, kde popisuje, co je v rádiu povoleno a co ne.
FIA vydala manuál k omezení rádiové komunikace

Týmy nemají v určitých oblastech jasno, protože některá témata jsou zařaditelná jak do výkonnostní oblasti tak také do bezpečnosti. Jedná se například o pneumatiky, brzdy apod. Toto téma by mělo být zřejmě odloženo až do GP Japonska.

Co tedy bude zakázáno a co naopak v rádiu znít může?

Zakázáno

  • Podrobnosti o sektorových časech ostatních jezdců a informace, kde je soupeř rychlejší nebo pomalejší.
  • Změny v nastavení pohonné jednotky.
  • Změny v nastavení převodovky.
  • Řazení převodových stupňů (od GP Japonska).
  • Stav nabití a nastavení ERS.
  • Informace o nastavení průtoku paliva (pokud to nenařídí vedení závodu).
  • Informace o nutnosti šetřit palivo.
  • Tlak vzduchu v pneumatikách a jejich teplota (od GP Japonska).
  • Nastavení diferenciálu.
  • Informace o nastavení a používání spojky.
  • Zahřívání pneumatik před startem.
  • Informace o rozložení brzdné síly.
  • Upozornění na teplotu a opotřebení brzd (od GP Japonska).
  • Nastavení výchozího nastavení (pokud nebude jasný problém s vozem).
  • Odpovědi na otázky jezdců typu: „Používám správné mapování motoru?“
  • Všechny očividně kódované zprávy.

Povoleno

  • Potvrzení, že jezdec rozuměl zprávě.
  • Vlastní časy na kolo a v sektorech.
  • Čas na kolo soupeře.
  • Ztráta nebo náskok před soupeřem v tréninku a závodě.
  • Povzbuzování nebo informace o situaci na trati (s kým jezdec soupeří).
  • Situace na trati (rozestupy mezi vozy – kvalifikace).
  • Upozornění na defekt.
  • Výběr směsi pneumatik pro další stint.
  • Počet kol, které odjel soupeř na jedné sadě pneumatik.
  • Informace o strategii soupeře (na jaké sadě jede).
  • Náznaky problémů s vozem soupeře v závodě.
  • Informace o pravděpodobné strategii soupeře.
  • Informace o vlajkách a safety caru, povolání do boxů, změny strategie.
  • Porušení pravidel ze strany soupeřů a jejich tresty.
  • Povolení, zákaz používání DRS.
  • Zprávy o řešení problémů s DRS.
  • Výměna předního křídla při zastávce v boxech, změna nastavení přítlaku během zastávky.
  • Transfer oleje.
  • Upozornění na problém na trati (mokro, olej, úlomky).
  • Strategie (zastávky v boxech).
  • Upozornění na chyby apod. (limity tratě, obrubníky,…).
  • Předávání vzkazů od vedení závodu.
  • Informace o poškození vozu.
  • Počet zbývajících kol.
  • Týmová režie.
  • Informace o testování v trénincích, například nastavení aerodynamiky.
  • Informace o počasí.
  • Kdy odstoupit ze závodu.
Diskuze (17) Další článek: Red Bull si nemyslí, že by byl v Singapuru favoritem
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00