FIA: Všechna doposud použitá řešení výfuků jsou legální

Technický delegát FIA Charlie Whiting si v Jerezu prohlédl letošní vozy a konstatoval, že všechny vyhovují pravidlům o výfucích.
FIA: Všechna doposud použitá řešení výfuků jsou legální

FIA chce letos minimalizovat využívání výfukových plynů pro aerodynamické účely, a proto přesně vymezila, jak musí vypadat koncovky výfuků a kterým směrem musí být natočené.

Týmy však nechtějí nechat výfukové plyny proudit jen tak, proto se je v rámci současných omezení snaží směrovat na různé části vozu, především do oblasti spodní části zadního křídla.

Nejzajímavější řešení představil McLaren, který vytvaroval karoserii tak, aby za koncovkami výfuků vytvořil kanály, kterými plyny směruje žádoucím směrem (dolů k brzdám a difuzoru). Ferrari a Red Bull mají odlišná řešení, viz. obrázky dole. Na F2012 měli Italové dokonce problémy s pálením karoserie, takže koncovky seřízli.

Charlie Whiting si všechna řešení v Jerezu prohlédl a řekl, že z pohledu FIA vyhovují pravidlům.

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Další článek: Třetí den byl v Jerezu nejrychlejší Rosberg