Úpravy budou moci být provedeny pouze za účelem zvýšení bezpečnosti. Prodlužování životnosti a razantní snížení počtu pitstopů neočekávejme.
Článek 12.6.3 technických regulí hovoří následovně: "Specifikace pneumatik pro danou sezonu musí být potvrzeny Mezinárodní automobilovou federací nejpozději 1. září předchozího roku. Jakékoliv změny v průběhu sezony nemohou proběhnout bez souhlasu všech zúčastněných týmů."
Kritici současných pneumatik Pirelli poukazují na klauzuli, která úpravy povoluje i přes všeobecný konsensus, a to v případě, kdy jsou pneumatiky označeny za technicky nevyhovující. Podle FIA však čtyři zastávky v boxech ve Velké ceně Španělska nevybočují z normy.
"FIA s Pirelli jedná ohledně selhávání a defektů pneumatik a snaží se zamezit, aby se něco takového v budoucnu opakovalo. Tato jednání neobsahují úvahy o snižování počtu zastávek v boxech či snižování degradace," citoval Autosport svůj zdroj z Mezinárodní automobilové federace.
Pirelli se již delší dobu vehementně brání, že plánované změny šampionát rozhodně neovlivní. Ke žhavému tématu pneumatik se vyjádřil také španělský jezdec Jaime Alguersuari, který v posledních dvou letech patří mezi testovací jezdce Pirelli. Podle něho jsou stížnosti stáje Red Bull (de facto jeho bývalého chlebodárce, jelikož ve formuli 1 hájil barvy stáje Toro Rosso) pochopitelné, kdyby pokračovala jeho dominance, zřejmě by se současným stavem žádný problém neměl:
"Nevím, co je na celé věci tak dramatické. Když Vettel v roce 2011 vyhrával, bylo to podobné. Když se vám daří, nemáte důvod si stěžovat. Čtyři zastávky se ve Španělsku daly čekat. Asfalt je tam drsný a teploty vysoké. Děje se zkrátka to, že někteří pneumatikám porozuměli, zatímco jiní ne. Alonso a Ferrari jim rozumí, stejně tak Räikkönen a Lotus, ostatním se to nepodařilo. Ale drama? Drama to rozhodně není."