FIA v příštím roce omezí přítlak a zakáže kopírování vozů

Mezinárodní automobilová federace chystá pro příští rok několik dalších změn pravidel.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
FIA v příštím roce omezí přítlak a zakáže kopírování vozů  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Dopis týmům od generálního tajemníka FIA pro motorsport Petera Bayera vzbudil pozornost především kvůli zákazu kvalifikačních režimů od Belgie. Řešil ale i další věci.

FIA v příštím roce pravidly omezí přítlak. Důvod je jednoduchý. V příštím roce budou k dispozici stejné pneumatiky jako letos a vloni. Zatímco pneumatiky budou dva roky staré, vývoj vozů pokračuje, takže by to pneumatiky nemusely vydržet. Už dříve bylo oznámeno, že dojde k omezení vývoje v oblasti podlahy, což jsme rozebrali v samostatném článku.

Po defektech v prvním závodě v Silverstonu bude přítlak omezen dalšími restrikcemi.

Zákaz kopírování vozů

Kromě toho dojde k zákazu kopírování celých vozů. „S mnoha z vás plně souhlasíme, že to není směr, kterým chceme, aby se sport vydal,“ napsal Bayer.

„Dodatky k článku 22.3 technických pravidel pro rok 2021 budou výslovně bránit týmům v používání fotografií nebo jiných technik reverzního inženýrství ke kopírování velkých částí aut jiných týmů.“

Mediální přestřelka mezi Brownem a Szafnauerem pokračovala i v Barceloně

Mediální přestřelka mezi Brownem a Szafnauerem pokračovala i v Barceloně

V dopise je také uvedeno, že „návrhy z prvního závodu 2020 mohou stále tvořit legitimní základ pro další vývoj v roce 2021“. Racing Point tak nebude muset pro příští rok postavit zcela nový vůz. 

Zmíněný článek 22.3 je zcela nový. Právě do něj se ze sportovních pravidel (článek 6) přesune problematika „listed parts“, tedy díly, které si musí každý tým navrhnout a vyrobit sám. Pravidla zavedou ale i další skupiny dílů. 

Pro změny pravidel v této fázi roku by bylo normálně potřeba souhlasu všech týmů. Od příštího roku ale bude platit nová Concordská dohoda, kterou týmy podepíší v nejbližších dnech a která moc týmů částečně omezuje. Podpisu dohody nebyl příliš nakloněn Mercedes, který ji označil ze svého pohledu za nevýhodnou, ale i tam už zřejmě došlo k posunu.

Další článek: Sledujte živě: Sezona DTM pokračuje na Lausitzringu, Kubica bojuje o první body

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen