FIA v Miami detailně prozkoumala oblast kol na voze Piastriho. Vše je v legální a v pořádku | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

FIA v Miami detailně prozkoumala oblast kol na voze Piastriho. Vše je v legální a v pořádku

FIA po závodě v Miami prozkoumala vůz Oscara Piastriho. Přibrala si také vůz Charlese Leclerca.

FIA po každém závodě kontroluje vozy. Některé kontroly jsou hromadné a týkají se všech vozů – například vážení vozů kvůli minimální hmotnosti. Další prověrky jsou spíše namátkové. 

Velká cena Miami byl první závod, kde McLaren skutečně dominoval. Obecně se očekává, že klíč k jeho formě leží v práci s pneumatikami. McLaren je dokáže dostat do provozního okna a udržet je v něm, takže se nepřehřívají. 

Někteří soupeři měli podezření, že McLaren našel trik, jak optimalizovat chlazení brzd, což mu pomáhá lépe zvládat teplotu pneumatik. Diskuse zesílily po závodě v Suzuce, kde Red Bull zkoumal brzdové bubny McLarenu pomoci termokamer a zjistil, že jsou výrazně chladnější než u jiných vozů.

FIA dnes v dokumentu potvrdila, že po Miami zkoumala dva vozy – vítěze Oscara Piastriho a také Charlese Leclerca. 

V případě Leclerca se FIA zaměřila například na sestavu volantu, spojku nebo řídicí elektroniku. Zajímavější ale byla samozřejmě prověrka vozu Piastriho (číslo 81), protože se týkala oblasti kol. 

„Po závodě v Miami byl vůz č. 81 náhodně vybrán z 10 nejlepších vozů k rozsáhlejší fyzické kontrole. Předmětem těchto fyzických kontrol byly sestavy karoserie kol,“ uvedla FIA v dokumentu. Dále se v něm uvádí, že „bylo zjištěno, že všechny kontrolované komponenty jsou v souladu s technickými předpisy formule 1 pro rok 2025.“

FIA zkontrolovala přední i zadní kola. Zaměřila se na dva články technických pravidel. V prvním případě šlo o poměrně dlouhý článek 3.13, který upravuje oblast karoserie kol. Článek zahrnuje brzdové bubny, vnitřní chladící kanálky, kryty kol apod. Tedy přesně ty části vozu, u kterých by se mělo nacházet „tajemství McLarenu“. 

Zkoumalo se také dodržování článku 11.5, který zakazuje kapalinové chlazení brzd. V obou případech FIA uvedla, že je vše v pořádku.

Doporučujeme

Články odjinud