FIA už plánuje, jak příští rok odstraní ošklivé nosy vozů

Představitele Mezinárodní automobilové federace zaskočil vzhled současných monopostů a chtějí změnit pravidla tak, aby se příští rok nevrátily ty nejhorší nosy.
FIA už plánuje, jak příští rok odstraní ošklivé nosy vozů

Cílem letošní změny pravidel, která určují rozměry nosu vozu, bylo minimalizovat riziko zvednutí monopostu, když zezadu narazí do kola jiného vozu. Ovšem v kombinaci s tím se aerodynamické požadavky postaraly o kreace, které se líbí málokomu.

"Když jsme viděli první kopie nosů v nárazových testech, byli jsme šokovaní," přiznal člen FIA listu Auto Motor und Sport.

Vozy teď sice budou bezpečnější, ale FIA vnímá také jejich estetickou stránku a soucítí s veřejností. Proto připravuje další změny pravidel, které by měly v roce 2015 donutit týmy udělat nosy hezčí.

Jedním z problémů je fakt, že Technická pravidla říkají jen, že při čelním nárazovém testu nesmí dojít při deformaci prvních 150 milimetrů k většímu přetížení než 10 G. A protože není stanovené minimální přetížení, některé týmy udělaly nosy vozů z velmi měkkého materiálu a ke skutečně podstatné absorpci energie dochází až v tvrdé části předku vozu, na kterou je měkký nos přidělaný.

Technický delegát FIA Charlie Whiting má ale víc nápadů, jak nosy zkrášlit. "Například můžeme požadovat symetrii, dále pak nejen maximální, ale i minimální zpomalení u prvních 150 mm nárazové struktury, a také můžeme nejen zvětšit plochy relevantní pro výšku (nosu), ale rovněž chtít, aby byly více vzadu, abych nedocházelo ke zlomům v přechodových částech."

Symetrie je něco, co schází dvojitému nosu Lotusu E22.

Další článek: Frijns: Jestli se do závodní sedačky nedostanu ani příští rok, tak už nevím

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)