FIA od Velké ceny Číny zpřísní pravidla pro testování ohebnosti zadních křídel.
FIA už dříve uvedla, že se od Španělska zaměří na ohebnost předních křídel. Zátěžové testy budou přísnější (přípustná míra ohybu bude menší).
Během testů se ale vrátilo také téma ohebnosti zadních křídel a tzv. mini-DRS. FIA se v Melbourne na zadní křídla zaměřila zejména pomoci kamer, aby viděla, jak se křídla na rovinkách deformují. V reakci na to budou už od Velké ceny Číny o tomto víkendu zavedeny přísnější testy také v této oblasti.
„Po analýze záznamů z deformací zadního křídla v kombinaci se statickými průhyby naměřenými v garáži FIA v Melbourne dospěla FIA k závěru, že existují dostatečné důvody pro zavedení přísnějšího testu horního zadního křídla od nadcházející Velké ceny Číny,“ uvedla FIA.
„(...) článek 3.15.17, zavedený v roce 2025, stanoví, že pokud na oba konce hlavní roviny zadního křídla působí svislé zatížení 75 kg, vzdálenost mezi hlavní rovinou a klapkou (známá také jako ‚štěrbinová mezera‘) se nesmí změnit o více než 2 mm,“ uvedla FIA.
„Od nadcházející velké ceny v Šanghaji bude tento limit snížen na 0,5 mm. Vzhledem ke krátkému termínu pro Šanghaj bude k tomuto novému limitu přidána tolerance 0,25 mm.“
FIA poznamenala, že „během soutěže v Melbourne byly všechny vozy testovány podle požadavků článku 3.15.17 a shledány vyhovujícími, proto byly všechny vozy závodící v Melbourne považovány za legální.“