FIA upravuje nařízení omezující rádiovou komunikaci

FIA upravuje nařízení omezující rádiovou komunikaci

FIA upraví nařízení, které omezuje komunikaci mezi týmem a jezdcem.

V Silverstonu na nařízení a začátek jeho vymáhání doplatil Rosberg. Jezdec Mercedesu měl problém s převodovkou, tým mu pomohl a Rosberg za to dostal penalizaci 10 sekund a přišel o druhé místo.

Na přísnost nařízení si ale stěžují také ostatní týmy, které nemohly jezdcům říct o problémech s brzdami apod. Navíc se objevuje možnost, že tým úmyslně jezdci poradí s problémem, protože penalizace bude v tu chvíli zkrátka výhodnější než ztráta výkonu či dokonce závodu.

FIA nyní provedlo drobnou změnu. Tým může jezdce varovat před problémem, ale s podmínkou, že k této informaci připojí také příkaz, aby jezdec zajel do boxů k vyřešení situace nebo po zajetí do boxů odstoupil. Příkaz už pak nelze vzít zpět.

Změny nastavení a řešení v pit lane

Týmy mohou nově pomoci s výběrem výchozího nastavení, ale nesmí to vézt ke zvýšení výkonu. Možné je to pouze za účelem zmírnění ztráty funkce senzoru, aktuátoru nebo ovládacího prvku, jehož selhání nebo degradace nebyla zjištěna palubním softwarem. 

Další novinkou je, že omezení rádiové komunikace se bude nyní vztahovat pouze na vůz, který opustí pit lane a nikoliv garáž. V praxi to může přinést situace, kdy jezdec zajede do boxů (na boxové stání) a tam se bude řešit problém. 

Tým také může nově informovat jezdce pouze o poškození karosérie.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud